Total Pageviews

Friday, July 27, 2007

slutar jobba

sitter här och hör hur de pratar och fixar ute i receptionen.
jag är glad att jag sitter bakom, skyddad från hysteriska japaner, diviga ryssar eller andra tålamodsprövande gäster. hörde att en kollega hade blivit utskälld i en kvart igår. varför framgick ej eftersom jag tjuvlysssnade. det är svårt att vara delaktig när vi befinner oss i seperata rum, kollegorna och jag. så jag gör mitt yttersta för att hänga med.

igår var jag nära att skratta några gäster rakt upp i luren eftersom jag under mina mindre aktiva stunder roade mig själv genom att lusläsa Alex Shulmans blogg (proffsbloggar åt Aftonbladet) plus hans flickväns - som skriver på Stureplan.se (inte min typ av tidning men tjejen är störtskön!)
just nu håller de på att förbereda sitt bröllop i Polen, på ett slott för 150 gäster. otroligt roande.

blivit besatt av Gilmore Girls...
Hm...det var väl inte min plan, men när serierna tar slut och man sett det mesta så får man ta dom man missat. har snart på 2 dagar plöjt igenom säsong 1, har några avsnitt kvar. de har några säsonger att bita i. håller mig sysselsatt ett bra tag.

det pirrar lite i min lilla myr-kropp, 1 h 30 min kvar till semester,
dumdumdumdumdumdumdum...(shark theme)

imorgon ska det trimmas och målas över en rand i mitt hår. japp, verkligen dags. börjar känna mig grå och färglös. bokade en tid i onsdags men magen tyckte att jag skulle ringa och avboka och så fick det bli.
magen har bestämt mycket på sista tiden. försöker hålla modet uppe och bara vänta in den tills den vill bli vän med mig igen. den har ju trots allt gått igenom en hel del, klart den blir upprörd och känslig.

nåväl.

helgen vankar utgång med favoritbrudarna + ett par till.
efterlängtat efter några dagars soff-sunkande i all enslighet.

önskar verkligen jag kunde vara mer kortfattad. tröttar ut mig själv med mitt prat.

btw, nu är jag ju tillbaka - förväntar mig en enorm ansamling av kommentarer!



// Fatty puts on her sunglasses





6 comments:

Johanna Lööw said...

ÄNTLIGEN är hon tillbaka! Skönt och kolla din blogg och titta där finns det en uppdatering och läsa.. Härligt! Vi får ta och ses när jag kommer hem igen... Är hemma i Arboga en sväng just nu men vi hörs snart!
kramar!

Anonymous said...

Visst är det underbart med semester =) själv njuter jag av de första underbara timmarna i soffan, tyvärr blir jag alltid så trött på fredagar så utgång är det aldrig tal om men hoppas du får kul med tjejerna...

Anonymous said...

Och du! Inga ursäkter för Gilmore. Kakan och jag har varit besatta från avsnitt et. See you tonight!

Carolina said...

Hello! Kul att "se" dig igen! Efter en spontanresa till en stuga med vänner utanför Falun är vi nu hemma igen för att stanna! Jobbet börjar idag!
/Lina

maro said...

Ja, jag instämmer att det är trevligt att du är tillbaka, även om jag själv har blivit rätt dålig på sista tiden.Men men.. det kommer väl.. Själv har jag två veckors jobb kvar och sen lite ledigt innan skolan drar igång. Ska bli kul.
Gilmore såg jag sista fem avsnitten av i söndags minsann. Det är lite sorgligt att det inte blir fler säsonger.. men 7 är ju några ändå. Kör hårt det blir bara bättre och bättre!
Kramar!

Promiscuous said...

Ey girl! Uppdaterat bloggen nu! Inte mycket skrivande, men desto fler härliga bilder! Önskar att du hade varit där! Men vi får väl göra hålan osäker senare! Kraaaaaaaaaam!