Total Pageviews

Wednesday, April 11, 2007

Men hon rör ju på sig...


Såg att det var 2 veckor sen sist jag visade livstecken här.
Goda nyheter är att bilen går som den ska och jag har fått överta en fräsch mobil av min vän Mike, så nu kan man ringa till mig igen. Hemtelefonen är dock ännu helt död.
På måndag dyker det upp nån snubbe från comhem som ska kika på vad det är som är galet.
Man kan ju inte ha det såhär...noll koll och ingen kontakt med omvärlden annat än via mobilen. Vi vet alla hur förtjust jag är i mobiler och hur billigt o bra såna är. (feel the tone friends)

Storebror, nja...har inte så mycket liv just nu, iaf inte nät-wise. Men snart så hoppas jag att även datorn ska återuppstå med hjälp av nya minnen. Är det till ingen nytta så är det bara bege sig till närmsta datorbutik och inhandla en liten lap. Saknar mitt cyberlife.

Jobbar på som vanligt på hotellet och påskveckorna har varit väldigt lugna. Har haft en praoelev här och det var riktigt kul med sällskap i växeln.

Annars har jag snart tagit mig igenom hela "Friends", inne på sista säsongen dvs nr 10 för den oinvigde. Även träffat vänner live och gosat med kattkräket Charlie. Han är inne i en ganska "mammig" fas igen.

Oh! Alla ni som vill planera in nåt skoj med mig till sommaren, låt mig veta hur det ligger till med ledigheten hos er så kan jag planera när o var jag kan ta ut mina dagar. Har ju rätt till semester jag också, även om den blir obetald, men det kan jag leva med. Ni får gärna skynda er på lite för de behöver veta här på jobbet a.s. a.p.

Håll ut lite till, försöker iaf jag göra. TV'n har fått en hyfsat central del i vardagen...den som annars inte är superviktig. Ser en del film gör jag men det är ju inget ovanligt.

Det är ju så att jag försöker slå förra årets antal sedda filmer och har ett mål för 2007. Jag ska ha sett minst 200 filmer innan nyår och för den bedriften krävs det 3-4 filmer/vecka. Som det ser ut nu så är det ganska lugnt. Tex 3 filmer på en vecka är ganska lätt gjort, det är den där sista man inte får glömma. viktigt att poängtera är att rekordet inte får forcera filmtittandet, utan det ska ske naturligt. Behöver bara hålla räkningen. Naturligtvis är det svårt att undgå en viss press, men jag ser aldrig film om jag inte känner för det.

Nä nu börjar det bli långt och jag behöver dra en drive på the ladies.


// Fatty - surviving with style

6 comments:

Promiscuous said...

Nice to have u back, honey. =)) va kul det ska bli att ses imorn!=)) även om jag inte är så förtjust i att synas i tv, men det kan ju va nice att komma utanför dörrn nån gång...=) C ya 2morrow.

Puss//Promiscuous

Johanna Lööw said...

det är gott och se att du bloggar igen... jag har saknat dig.. om du orkar o har tid och så skulle det vara kul och ses i nästa vecka någon gång.. om jag inte blir alldeles för dålig det vill säga.. ta hand om dig bruttan och åter igen.. det är gott och höra från dig igen!
Kramar!

Anonymous said...

Fia är tebaka! Gott! Började ju fundera...haha. Kraaaam.

FatCat said...

vad roligt att ni saknat mig och att ni är glada att jag är "tillbaka". får se hur det går med comhem-snubben på måndag. tills dess snyltar jag hos vänner och på jobbet. haha.

Anonymous said...

Som jag sa i tisdags, dagen efter Justin vore ju toppen med semester. Eller hur!? Kram på dig

Promiscuous said...

Nej, hon rör då inte på sig...Tycker hon mest står still..=)