Total Pageviews

Sunday, December 14, 2008

sleeping beauty

denna vecka var jag åter på jobbet, 8-11 är min nya tider fram till 21:a.
vill bara sova när jag kommer hem. snacka om att energinivån sjunkit till noll under sjukskrivningen... :(
jag som började mentalt ställa in mig på heltid, nu kommer det kanske dröja lite.

Lina, vår sam-julshopping sket sig nog är jag rädd. får lösa det på egen hand.
har skrivit ut önskelistorna på min nya skrivare.
haft den i ett halvår men det var inte förrän häromdagen jag printade för första gången.


i fredags var det Black & White-party här. välgörande för min själ att få se lite folk då jag varit en aning avskärmad från omvärlden. det satt en trubadur inne i köket nästan hela kvällen. tydligen var det vår käre kusin som gick loss på min så väl använda gitarr. systrarna svedberg stämde upp i sång likaså och det var inga dåliga pipor.







ute i vardagsrummet var det dans, snacks-ätande och diskussion runt boolia-bordet.
balkongen fylldes då och då med folk som kände att de behövde lite "frisk luft". jo ja tackar ja...

lördagen gick i vilandets tecken.

söndagen var det åter samling in da Farsta hoods, men nu en lite mindre samling. glöggaftonen, en tradition sen 3 år tillbaka, var på agendan. det pyntades gran, dracks glögg, spritsades kristyr på pepparkakor, tömdes chokladaskar och julmust-flaskor. systrarna svedberg höjde julstämningen med att sjunga lite traditionella julsånger för oss, ackompajerandes med gitarrerna (någon hade tagit med sig en egen, plus min lånades gladeligen ut igen)






denna helg har bestått av Idol-final, tvätt, disk, plock.
det kunde man ju listat ut med sina lama lilltår att Kevin skulle ta hem hela rasket,
för bra längesen,
då de kanske var 5-6 personer kvar.

grattis på dig, din charmanta lilla maltes. :)

happ, 3:e advent minsann och all julmust tog slut för en vecka sen. I have cavings.
har inte haft kraft nog att bege mig till affären o inhandla mer. får se om jag är lika trött denna vecka som kommer.


sanslöst vad jag sover.

behöver btw inte titta till mitt lilla märke förrän efter nyår. hon var inte ett dugg orolig för att det skulle bli värre. det såg så fint ut sist. nu har jag ju egna plattor att byta med. det ska nog gå bra.
Lina, angående min lilla research för hur det var där 1999-2001, hade tydligen det där fruktansvärda såret i
1 1/2 ÅR!!!

sjukt.
helt sjukt.

någon som har ett super-bra köttbulle-recept?
ska man ha blandfärs eller nötfärs enbart?
funderar på om det blir för torrt med det senare.

har ju inte tränat kötbullerullning alltför ofta.
men det har skett. det är jag nästan säker på.


// Fatty - chasing christmas

4 comments:

Carolina said...

Nötfärs räcker bra min vän! Ta i lite ägg och mjölk så behöver du inte oroa dig för torrhet!
1½ år minsann!!! Bör ej återupprepas!!!
Krraaam

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

what a party my friend! och vilken mysig glöggkväll! härligt att fira jul med dig, även om det inte blir själva julen, men småsakerna innan och efter :) gonna miss u when I'm leaving for the smaller hoods. puss miss fatty/ layzy

Anonymous said...

Som vanligt står jag för de vackra minerna på de få kort som lyckas fånga mitt tryne. Lama lilltån kan var det roligaste jag läst. Så skönt att garanteras skratt. Angående köttisar, jag har ju rullrollen inför julen i vår familj. Jag kör nötfärs och det blir som Lina skrev icke torrt med lite ägg och mjölk. Jag brukar steka dem och sedan häver jag ihop hela högen i en större grtyta och låter dem puttra i lite soja, de får en fin och goda yta vilket brukar uppsakattas. Lycka till, lek kock och ring om du undrar över nåt.

Kram

FatCat said...

jag kan gärna ta ditt recept :) Anna hihi. kram