Total Pageviews

Wednesday, December 31, 2008

nu ska jag bli spelnörd

ok, årets sista dag och vad gör man?

man kan inte sova och är uppe hela natten innan... hjärnan går på högvarv.
kan det vara för att det var så mycket igår?


jamen det började med att det plingade på dörren.
mina grejer hade kommit! hade beställt en trådlös mus, Office-paket för Mac och en till extern hårddisk, 500 GB. den gamla var inte Mac-glad så jag blev tvungen att kopiera över allt på den nya för att sen radera den gamla. trodde man skulle behöva formatera om själv osv, men när allt var klar så stod det "läs och skrivbar".

-Häpp, så trevligt. inget krångel, det gillar vi.


satt och organiserade om och sorterade nästan hela kvällen, ja strax efter det att jag och Alex gjort varsin mumsig smörgåstårta till nyår. den står nu på balkongen och gottar till sig rejält.
well, insåg att det lät som om vi skulle äta upp var sin egen, men nej...det blir lite besök...eventuellt.
men efter kalasande på tårtor så bär det iväg på hemmafest i Årsta.
så lyder partyplanerna i alla fall, det kan bli hur kul som helst.
första gången jag firat nyår riktigt rejält, på många år känns det som. ska blir riktigt skoj att klä upp sig och skåla in det nya fräscha året med buller och bång! :)

oj, men det har ju hänt en hel del sen sist. julafton smög sig förbi, väldigt skön sådan firandes i farsta strand och syster yster och lite rester av stor-familjen. jag stod för köttisarna i år och de blev faktiskt riktigt bra.



rör inte mina köttbullar!!!


en lite mer rejäl sammanstrålning av hela skaran så att säga skedde i lördags i Arboga Baptistförsamling. ja vi fick inte plats hemma hos mor och far. jag är glad fortfarande över det sjukt bra ljudisolering det fanns mellan cafeteria och kyrksal (numera aktivitetsrum) . fantastiskt att de små liven inte hördes. :)
visst har man spenderat många kvällar där förr, men har aldrig tänkt på det tidigare.
det var väldigt roligt att träffa alla och även få fira sina föräldrars 39:e bröllopsdag. Grattis grattis åter igen. nästa år får det bli lite mer firande kanske?

btw, jag använder flitigt min laptop-bricka jag fick i julklapp, tack kära syskon.

jaha, undrar om Alex hoppar upp ur sin säng snart. hon skulle ju iväg och shoppa en sista liten detalj idag. själv ska jag nog öva lite mer på Singstar som jag faktiskt köpte igår.
naturligtvis blev jag även ägare till det sista Playstation 3 i butiken. det var min julklapp till mig själv.



God Jul Fatty
&
Gott Nytt år!!!






// Fatty - "Listetta" - det du :P

No comments: