Total Pageviews

Tuesday, March 3, 2009



"det var nog en aning färgat"

känner mig lurad

ringde på det där jobbet som läkarassistent/sekreterare
som ams velat påskina att han, neurologen var i behov av.
men när jag väl blir uppringd senare av honom själv,
förklarar han att hade mer gått med på/inte hade haft något emot,
att ta emot en handikappad flicka
ams har tidigare under förra året sökt upp neurologen och undrat om han var intresserad av att ge praktik till handikappade. tror det var på nåt sånt sätt iaf.

han hade redan en sekreterare och hade svårt att säga ifall det fanns tillräckligt med vettiga uppgifter att göra. för han tyckte ju ändå att det var bra att "handikappade människor fick komma ut och se sig om i världen och testa lite, pröva sig fram"

jag svarade då att jag hade fått en helt annan bild från ams och att jag snarare var intresserad av ett jobb, med lön och att jag nyligen blivit uppsagd på grund av arbetsbrist (annars hade de självklart behållt mig klämde jag även in) och att jag hade arbetat där på hotellet i 2 år.

"komma ut och pröva på världen"....jo jag tackar

jag är knappast nåt välgörenhetsfall
jag är inte förståndshandikappad
jag behöver ett jobb, jag behöver försörja mig
jag vill ha lön inte bidrag
jag vill bli anställd för att jag är kompetent
inte för att få ams att verka i bättre dager genom att bli en siffra i deras fantastiska framgångsrika statistik som presenterar antalet handikappade de lyckas pressa ut på arbetsmarknaden.

nej tack


// Fatcat - mad but not insane

7 comments:

Anonymous said...

det var nu synd !!!

Det kommer väl något bättre snart ska du se !!!

Mr 51 said...

Oj, det var värst!!! Det är konstigt vad dom kan få saker att låta bra på AMS... Dom gör inte mycket vettigt....inte som jag sett i alla fall. Well well, får hoppas att det där "paraplyet" fångar upp något annat år dig. Dessutom får du någr lediga dagar nu då. Kanske hör av mig framöver.

Ha det gott syrran, och lycka till!!
Kram på dig!

Eisiv said...

Ja det var förstås för bra för att vara sant. Tråkigt i alla fall, att det inte var så bra som det lät. Vi får be för att det ska ordna sig med något ännu bättre.
Kram och stå på dig!

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

"ja vi kan väl ta emot en handikappad flicka" well, kanske inte exakt citerat men du fattar poängen. du är ju för fan inte 12 år som ska praktisera i två veckor. vad hade de tänkt du skulle praktisera med? slicka frimärken och rita dominoprickar???!!! jag vet inte vad jag ska säga för att få dig att må bättre, men finns här för dig om du behöver prata. Love you! pöss/ Layzy - the one who is always here in your heart.

Anonymous said...

Bah!!!! Vad säger man, bra att du hade svar på tal.

Peo said...

Bra att du har skinn på näsan, kära dotter, och lite "skinn" på själen har du nog så att såren inte blir alltför djupa.
Ah, det blev visst lite djupt det där.
Den snurrige fadern

Carolina said...

Vilken idiot! Tur att du slapp det praktarslet! Ursäkta ordvalet. Men jag står för det. Han borde skämmas. Sen undrar jag vad AMS sa för att han skulle kommentera det hela pådet sättet...? Jag kanske ska inbegripas i uttrycket? Kram på dig!