Total Pageviews

Monday, March 2, 2009

släng mig utför ett stup, snälla

så kan det kännas, väldigt påtagligt när man:

brottats med byråkratin hela förmiddagen dvs
samtalat med min handledare från ams,
styrt upp ett möte, äntligen, med min advokat (ett par mail och år senare),
försökt få tag på min eventuella framtida arbetsgivare,
blivit uppringd av min nya tilldelade handledare från försäkringskassan, för att reda ut mitt aktivitetsersättningsstrul.

I'm done.

jag lägger ner nu.
you can only take so much for one day.

mitt i allt bröt jag ihop av frustration
visste inte vem jag skulle prata med eller vad jag skulle säga
i vilken av alla trådar i detta trassel jag skulle börja dra i.

men börjar få ordning.
tack vare att jag har en specifik handledare som ska sätta sig in i min situation, kika på papperen jag skickade in i fredags.
men mycket lättade också när jag finally ska få träffa advokaten och får uppdatera honom om läget och få svar på frågor som snurrar i skallen.

känns mycket bättre nu.

tittar på reprisen för melodifestivalen deltävling 4 som jag missade i lördags.
hejar på Agnes, Star Pilots och Sahlene.
får se hur det går för dem.
ni som sett får knipa käft.


// Fatty - a few tears lighter


2 comments:

Anonymous said...

ring mig om det behövs, nog har jag lite dumme kommentarer på lager ...... ;)

Theo

Anonymous said...

Darling det känns jobgit att du har så mycket i huvudet just nu, men det kommer att bli bättre..
Du kommer få ordning på allt och det är lugnt..

Jag finns här.. :)

// Annika