Total Pageviews

Friday, February 27, 2009

"I'll put you trough to the reservation"

grattis ömma moder på bemärkelsedagen!

det känns konstigt att göra allt för sista gången.
säga hej då och lämna in uniformen.
tur att Katja råkade jobba dag idag, har inte sett röken av henne på veckor,
vi som alltid annars åt frukost ihop.
hon hade gjort kringlor, bjöd mig på en nybakad med smör till.
väldigt gott och mättande.

gick väldigt bra på gymet igår.
kändes att det tog lite mer, plus gjorde alla övningarna jag skulle.
har hittills struntat i en uppgift, då platsen ofta varit upptagen, en gång hittade jag inte det rätta handtaget som skulle kopplas på. så det berodde inte helt på lathet.

kör fortfarande med ganska lätta vikter och man försöker ju att inte jämföra med andra.
men ibland kan jag inte sluta flina när jag ser de stora biffarna släpa sina enorma tyngder,
sitta där, nära att spräcka ådrorna i pannan, lysande röda och drypande av svett, grymtandes medans de spänner och böjer.

brevid sitter lilla jag, inte en svettpärla så långt ögat kan nå, med en stor blinkande neonskylt ovanför mitt huvud "newbie", lyftandes på mina små patetiska vikter.

men egentligen så bryr jag mig inte om de andra.
jag vill inte ha och tycker inte om stora muskler.
så de kan få stå och flexa hur mycket som helst.
jag kommer aldrig bli imponerad eller beundra den sortens träning.
har mina egna mål, nåt annat är oviktigt.

små, slimmade och uthålliga muskler = små vikter, många upprepningar
stora, uppblåsta muskler = tunga vikter, få lyft

så har jag fattat det iaf.

efter den fantastiska prestationen med hantlar osv slängde vi in oss i varsitt solarium och tog oss en dos. känns fortfarande så nice att allt ingår. solarium, massagen och alla pass man skulle vilja gå på, utöver själva gymet då. längtar tills på onsdag då vi tänkte testa på boxercisen. vill svettas och bli helt slut. göra nåt riktigt fysiskt.

tror man sover bra efteråt.
och kommer äta mycket mer.

ska nog glida ner till matsalen och hämta mig en macchiato.
lugnt här uppe i repan

än så länge...


// Fatty - I'll be missed

3 comments:

Anonymous said...

vaddå, ingen commentarer ännu ...

Jag har inte direkt hunnit läsa din blogg på flera dagar ser jag, så här kommer några kommentarer på råd !

""jo, har kanske inte berättat att när man blir uppsagd pga av arbetsbrist på det här sättet som jag blev, finns det något i kollektivavtalet som ingår som jag tycker är ganska fiffigt. ett proffsbolag som sysslar enbart med att hitta jobb ska gå in och hjälpa mig.""

Och du, som inte ens är med i facket ;) men jag skulle alla tider ta med dig i facket, om du bara ville ..

Jo, jag läser din blogg, inte regelbunden, men jag gillar din skrivstill, den är så lika den "vanliga" du man kan komma, hur kommer det sig att du är som du är ?

Jo, jag kommer sakna dig ! hur ska jag nu tar mina lugna minuter mitt på dagen i växeln ?? med någon som INTE är stressad ?

Ha det gott, och kom ihåg att du är något alldelas extra !!

Theo

FatCat said...

Tack så mkt Theo! Det värmer och betyder mycket. Du är en skön typ. Fortsätt så. Och jag kommer nog in en dag och vill få mina däck pumpade. Haha!

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

ja boxercisen kommer bli asgrym! älskar att läsa din blogg, sitter här och småfnissar på andra sidan soffan. hihi. :P