Total Pageviews

Wednesday, February 11, 2009

jibberisch och lite kängor

sitter på jobbet och har gjort klart fakturor/vouchrar för mars.
dvs det finns inte så mkt att göra.
annars brukar jag ligga 1-2 veckor före. beroende på hur tätt de kommer.
vissa behagar ju skicka sina underlag nån dag innan. det är inte ok. särskilt inte om jag måste kreditvärdera dem. det tar ju sin tid med turerna till ekonomikontoret etc.
när jag väl gjort min hög, routat, traceat, kopierat, häftat, highlightat och hålat och satt in alla papper,
då har jag väl ingen lust att ränna runt med några enstaka fåniga fladder-lappar som råkar komma in lite sent? självklart gör jag det jag hinner, men är det ingen brådska så får det vänta tills dagen efter.

orka liksom.

har inte sagt nåt än. alla lallar runt som vanligt och anar ingetting.
det kommer bli intressant och se hur sönderstressad en reception kan bli.
tydligen är det en slags studie som pågår inför min avgång eftersom det är precis det som kommer ske. som om de inte hade nog att göra när de väl har köer som ringlar sig ut längs loungen.

well. not my problem any more

känns som en bra avslutning på hotellkarriären att gå ut med repan på italeinsk restaurang. erbjudande till hotellet som kom lägligt. annars har jag inte sprungit så mkt på såna där grejer. blev en hel del mot slutet av förra året, men annars har jag inte ens utnytttjat min fria övernattning och tre-rätters middag än. har ju liksom sparat in på den i det sista. kul o sova ensam liksom. men nu lär jag väl få passa på om det ska bli av. ska fråga nån av bossarna hur länge jag kan tänkas ha på mig att ta ut den. lite marginal borde jag ju ha kan man tycka.

hungern har satt in sin lilla verkan i all fall.
får se om jag får slajda ner till halv.

drack kaffe idag, vet ej om det var bra.
inte hört några rapporter från magen än så det kanske är lugnt.
E var ju så snäll och tog upp en kaffe åt mig så jag kunde ju inte neka den.
särskilt inte när det sker näst till aldrig att jag bli ihågkommen
-Jag kommer aldrig ihåg vad du ska ha, får jag till svar.
säkert bara för jag är te-drickare. blir för mkt att hålla reda på tydligen...(???)
det är ju så det är.

te-drickare mobbas av kaffe-drickare.
det är inte heller ok.

har börjat läsa mer på Twlight, det var en seg-start och jag blev nog tyvärr mindre motiverad att läsa Edwards version på nätet samtidigt, kapitel efter kapitel bara för att få bådas uppfattningar.
läsa på datorn är inte min grej. inte en bok. orkar inte skriva ut den heller så vi får se...jag tar den sen. eller inväntar en större mängd inspiration av bokmaleri.

lunchtid närmar sig.
jag har försökt att anamma en diet som kanske skulle passa mig.
jag vet inte, men jag har inte gjort några megaförändringar än i min kost.
det handlar hur som helst om HFLC (HighFatLowCarb). måste läsa mer och forska lite.

jag har ju en lite spceiell kropp som ni kanske vet, så jag har lite svårt att bara hoppa på en såndär sak. vill ju inte sluta med att jag försvinner i tomma intet. målet är att gå upp lite i vikt.
blir bara så trött på detta tjat om viktnedgång och viktminskning. det finns ytterst liten hjälp och lite att läsa om hur man som jag ska göra om jag vill öka.

sedär, världen är bara gjord för kaffedrickande överviktmänniskor som röker.
japp, för rökarna får så mkt raster och sympati och favours.
det är löjligt.

nu, äta!


// Fatty - note to self: think happy thoughts

1 comment:

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

härligt att du ska ut med repan! du och jag kan alltid bo på hotell efter en natt på stan :) ska bli skitkul att åka på kryssning med dig iaf snart! yey! tycker vi drar med oss annika också om fröken är ledig. hm, fast får hon åka? well, skitsamma.

snart ska jag iväg till mitt härliga jobb (not) men som du brukar säga, jag ska vara tacksam för att jag har ett iaf, och tro mig, det är jag. det har bara varit lite dålig stämning på sista tiden. ska väl kanske blogga jag med nån dag. dåligt med det. men ingen kommenterar ju längre heller.

pöss/ your layzy lady