Total Pageviews

Wednesday, February 18, 2009

dags och kötta till sig till beach 2009

Igår efter vårt lilla besök på gymet kunde jag inte sluta äta.
-Ja men...det är väl inte så konstigt tycker ni, man blir ju hungrig efter att ha rört sig?
Well nog rörde jag mig alltid. Dels flög jag fram och tillbaka som en vante på massagesängen (hydrojetmassage), för jag hade ställt in lite hårdare tag på programmet samt misstänker en viss felplacring i början, jag tjöt och skrattade emellanåt för det hela kändes ganska komiskt. Hjälpte ju inte att det lät som ett tröskverk mellan öronen.

Efteråt var jag helt yr i skallen. Hahaha.

Alex gjorde mig sällskap i det trånga rummet och passade på att stretcha innan allvaret.
Sen rörde jag mig runt mellan maskinerna och lekte träningscoach och ropade uppmuntrade ord till en rödkindad och flåsande Alex.
Det var roligt.
Och uppskattat.

Ok, tillbaka där jag började. Mathysterin som rådde när jag äntrade hemmet. Det var pasta, det var fil och mina älskade honeybees. Det var ostrullar med smör. Det var salladskål med dressing, Det var o'boy och lite chorizobitar. Jag kände inget stopp. Visste ju genast var detta skulle sluta och mycket riktigt sov jag inte så kalasbra och i morse förmåddes bara en patetisk tallrik fil (utan topping av socker eller rolig musli) och en kopp svart te, bli morgonmålet för dagen.

Det är illa för en stor frukost fascist som jag :(

Ringde nyss runt till all hotellen och kollade beläggningen. Det är en grej jag måste göra innan morgonmötet och i nuläget så skrattar man lite åt siffrorna för att det är så tragiskt, om man jämför med hur det var för nåt år sen. Visst, under sportloven brukar det vara dött och dåligt bokat, men med en finanskris à la grandiosos som grädden över moset, så känns det sparsamt motiverat att göra den lilla kollen.
Nåväl, alltid kul att prata med kollegorna. De kommer nog undra var den där jobbiga tjejen tog vägen som alltid ringde efter nio, varenda eländiga morgon.

Ja, ack. Those where the days. Börjar redan bli nostalgisk.

Kanske ska jag göra nåt vettigt idag?
Skvallra lite med Annika nu när hon äntligen behagar jobba samma skift som jag?


// Fatty - more massage to the people!

No comments: