Total Pageviews

Tuesday, February 24, 2009

carefree? - this can't be me

känner lyckokänslor
förväntingar
vet inte om det är för att jag är sockerhög och speedad av macchiaton jag tog tidigare
eller om det faktiskt kan skyllas på att jag ska sluta här och inte riktigt vet vad som ska hända
vet bara att nåt händer

oroväckande lugn, känns som att det kommer ordna sig
jag går ju runt och tror att jag redan har det andra jobbet i hamn
det vet väl inte jag om jag har
men det hintar om nåt åt det hållet när de söker upp mig, på mitt jobb, plus skickar brev hem till mig angående att en viss neurolog skulle vilja ha mig som assistent.
är det inte märkligt?
jag har inte lyft ett finger för detta.
jag har inte ens slutat mitt nuvarande jobb.
aldrig satt min fot/mitt länkhjul på farstas arbetsförmedling (än).
jag kan bara höja min blick och tacka the one and only för de saker som sker just nu.

precis i rätt tid.
jag behövde detta.
behövde gå vidare.
tror inte jag skulle blivit så trevlig om jag stannade kvar.

jag är glad för allt jag lärt mig,
tacksam för tiden jag fått här på hotellet.
ångrar aldrig att jag tog den här tjänsten.
CV'n blir lite längre, lite tyngre :)
fler erfarenheter, nya kontakter och vänner.
skulle ju aldrig träffat underbara ängeln Annika som i sin tur ledde till att jag fick "adoptera" hennes lovely familj som tog emot mig med öppna armar.

så det är inte det, jag är inte bitter att jag får gå.
de gör mig en tjänst.
tack Scandic, detta blir en spark i rätt riktining.

kryssningsbokningarna gick lite sisådär, den ena var ju lite mer framgångsrik än den andra. så kan man ju säga. den med Alex sket sig, men det anade jag eftersom vi var lite sena i planeringen. men den andra, som är ett par veckor fram blev lyckad. skönt att några planer går i lås i a f .

ska jobba på lite här. kanske återkommer lite senare.
vill bara hälsa lillebror och tacka för pratstunden igår. härligt intiativ bro'.

Oh! måste bara tok-rekommendera animerade "Wall-E", längesen jag såg en sån charmig film!
såg den igår.

- Waaaaeellyy!
- Eewa?

haha, kan hålla på i evigheter, variera tonläget bara. se filmen så hajar ni.

OBS: kära päron, skulle det kunna tänkas bokas in en dag/helg för ett Kagge-besök?
jag kan helgen v.12 eller 13. kan ni? vore bra med svar så fort som möjligt, så kan jag ringa och förvarna dem om att vi vill komma och kika.

har förgäves försökt få tag på semlor idag. ringde t o m ner till köksmästaren och undrade ifall det fanns några man kunde köpa. inte ens kollegan lyckades, trots besöket på sergelkonditoriet vid plattan. smockat med folk, han kunde inte stå längre, de kallade honom tillbaka på arbete.
happ, hepp
verkar bli utan. jag är lite mindre lycklig just nu på grund av detta faktum.
jag älskar semlor, äter minst 2 vid varje tillfälle.
dags att åka hem

semmel-lös :(


// Fatty - yet not fat, but happy as a puppy (detta skrevs innan semmel-incidenten)

6 comments:

Anonymous said...

Assistent, minsann=)
Jag håller alla mina tummar (2 stycken) för att det ska gå vägen för dig!

Kramar

Anonymous said...

Vad roligt, hoppas det jobbet går i lås. Kul att byta jobb (sägs det), du vet jag och förändringar.

Eisiv said...

Hejsan Fia!
Trevligt med lite positiva tongångar. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Vad gäller besök på Kaggeholm passar vecka 13 bäst. V 12 jobbar jag nämligen både lördag och söndag.

FatCat said...

Kanoners. Då är det bokat? Blir det en hel helg eller bara över en natt? Antar att det är lördagen som är aktuell. Jag kan ringa och kolla om ev. besökstider. :)

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

Waaalleeeey! haha, gullig film det där:) jag skulle också vilja få ett erbjudande om nytt jobb sådär. kanske får börja tro på mannen där uppe :P synd att det sket sig med kryssningen, men vi ska ju ha kul ändå:) ser fram emot helgen darl. pöss/ Layzy Lady

Eisiv said...

Jo det är förstås lördan som är lämpligast för vår utflykt. Om du har plats för oss kan vi väl tänka oss att komma på fredagskvällen, så vi har hela lördan tillgänglig. Men det blir nog bara en natt skulle jag tro.