Total Pageviews

Monday, February 23, 2009

...and the Oscar goes to...

nä,
men Oscars sket sig ju.

hade ju inte gjort några fancy planer direkt, så det var väl dömt att misslyckas.
känner ingen i min närhet som är lika knäppt intresserad som jag av att sitta uppe och se spektaklet varje år, så denna gång kastade jag in handduken och la mig precis innan det började 02.30. spelade in det istället. tanken av att frysa hela nästa dagen (en bieffekt av sömnbrist) kändes inte så lockande.

jag skulle ju väldigt gärna, till nästa år t ex, göra detta till en slags höjdpunkt, ett event. att man kanske t o m sett de flesta filmer (de nominerade i de tyngsta klasserna) och samlas några stycken och har en riktig vickning, en uppesittarkväll i gemytlig gemenskap och frosseri i godis förslagsvis andra goda grejer för mindre sockergrisar att inmundiga.

istället har jag suttit för mig själv år ut och år in.


nåt år hade jag sällskap, en av mina äldsta och bästa vänner sov över hos mig och vi skulle följa det hela natten.
min vän somnade.
hon är inte riktigt en nattuggla. men tanken var ju god och jag hade ju sällskap. ibland vaknade hon till och tyckte jag var galen som fortfarande hade ögonen öppna.

så, gott folk. till nästa år, anmäl er gärna ert intresse. jag är alltid på, bara så ni vet.

försökte mig på att se Battlestar Galactica i helgen, miniserien som lägger grunden för storyn. alltså den nya versionen, remake:en. måste nog en gång för alla inse att jag inte är intresserad av rymdfolk och deras krig, olika galaxer och robotar. not my cup of tea. blev uttråkad av all politik. jag är mer intresserad av relationer, vardagssliv och vanliga tråkiga människo-problem.
visst, jag kan uppskatta fantasi, sci-fi och andra världar än den här, men rymden av alla världar är nåt för mig ganska trist och ointressant. jag tror jag saknar naturen, grönskan och haven...
det är ju så mörkt, tyst och enformigt. i af min bild av den.

när denna meningen formuleras i skallen på en; -varför sitter jag här? jag har tråkigt , så kanske det inte är helt fel att stänga av.

det går lite trögt med boken Twilight. (vill i mitt enfald tro att det skulle kunna gå att speeda på processen om jag fick se om filmen igen)
men jag har inte "hunnit" (läs: komma ihåg).
den här veckan vet jag inte hur jag ska "hinna" heller.

måndag: städdag, boka kryssningar
tisdag: träna
ons: massage (tack Theo), möte med jobbcoach
tor: träna
fre: kryssning ?
lör: kryssning?
sön: äta italienskt (gratis) med mina f.d kollegor. ska bli gott!


hm, skulle ju fixa mitt pass nångång också. dags att förnya.
körkortet lika så. det är ett sånt år. segt.

vad roligt att ni har kommenterat och skrivit. en eloge till er! nu känns det mkt mer motiverat att skriva.
när man vet att det faktiskt är några där ute som läser.
uppmuntrar gärna till frågor, kommentarer eller bara hälsningar i framtiden också.
men jag vet själv, orka hålla på att kommentera allt man läser.

sanslöst att klockan bara är 10.03

vad ska jag göra nu då?


// Fatty - gääääsp


4 comments:

Anonymous said...

Jag är på nästa år, förhoppningsvis ligger den inför ett sportlov även då. Jag tycker att man skall se filmerna sen gissa på vilka som vinner de tyngsta priserna och den som får flest rätt vinner något som man lagt i en pott. det vore kul! Har tyvärr inte sett så många av årets filmer, men de ligger och väntar. Har varit off movies några månader. På fredag skall vi dock se Män som hatar kvinnor. Just nu har jag bröllopsdag, sitter och surfar med champagne medans my partner in crime snackar i tel. Grymt att du bokat, ser fram emot tjejtid. Kram

Johanna Lööw said...

Lätt att jag är på nästa år också. Jag tror jag kanske kan övertala David också men som sagt då måste vi se filmerna innan.. =)
Very fun!

FatCat said...

Åh vad glad jag blir att ni hakar på mitt förslag! Yey! Ni anar inte vilka imaginitiva skutt jag tar!

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

även om jag svek dig så tidigt som vid ett-tiden i år, så ska jag vara med nästa år! gillar annas idé om pris, men jag kommer ju lätt förlora på det där. aldrig haft tur i spel ;) blev ju ingen kryssning denna helg, men mysig härlig efterlängtad utgång! puss!/Layzy Lady