Total Pageviews

Saturday, February 21, 2009

hunger is a suit I seem to wear often theese days

jag är hungrig och det finns inte så mycket mat hemma som jag skulle önska.
det är alltid deprimerande med för lite mat.
visst man klarar sig...
kanske ska rätta mig.
det är tråkig mat kvar, sån där som måste tillagas.
vet det är väl inge svårt att gå och handla.
men om man har mys-kläder på sig så har man ingen lust att svida om och lalla ner till centrum för att trängas bland folk. helgen är till för att man kan ha på sig vad som helst och se ut hur som helst hemma i sin trygga vrå.

plus det har snöat ute och jag finner det lite svårare att rulla hem matkassen då.
inget jag gör i onödan om det inte är kris.

har grejat med månadens räkningar så nu kan jag fortsätta med lördagsbestyret:
att slappa

en vecka kvar nu på hotellet. sen är jag off!
just ja, de där folket från företaget som skulle in och hjälpa mig hitta nytt jobb har hört av sig.
jo, har kanske inte berättat att när man blir uppsagd pga av arbetsbrist på det här sättet som jag blev, finns det något i kollektivavtalet som ingår som jag tycker är ganska fiffigt. ett proffsbolag som sysslar enbart med att hitta jobb ska gå in och hjälpa mig.

har fortfarande inte hört nåt från abetsförmedlingskillen. jag ska nog ringa honom på måndag och fråga hur det har gått. om han fått mer information. känns ju onödigt att behöva svänga förbi där en gång extra om jag ändå måste dit och registrera mig på första arbetslösa dagen. vilket enligt AMS är den 30/2... de har en intressant kalender.

vad svarar man på frågan: vem är du?

den känns lite smått jobbig. jag tycker det beror alldeles på syftet och varför de frågar.
är det egenskaper de är ute efter?
måste nog knåpa lite på den där.

skakar på huvudet av missnöje när jag läser allt detta. så grymt tråkigt.
mår illa av hur sömn-bingande detta inlägg var.

nåja. vem bryr sig. just nu är livet kanske ingen dans på rosenblad (tog bort taggarna, de sticks ju).
kanske lite mer tramp i hundbajs.

det kommer att bli bättre.
det dröjer bara lite mer än vad jag hade hoppats.

lite nyare serier att rekommendera:

The Mentalist,
Lie to me
The Beast.

ni som ännu inte gett er tillkänna, som brukar läsa min blogg i det tysta, men även ni andra får gärna bara skriva en kommentar. försöker få ett hum om vilka ni är.


// Fatty - still craves for french fries

6 comments:

Peo said...

Här har du en trogen fan (läs det på engelska och inte svenska) och läsare
det vet du
Din far sedan ett antal år

Anonymous said...

Hallå du hungriga kvinna=)
Hoppas du hittade någonting som tilltalade din mage utan att du behövde ge dig ut i snöblasket.
Jag läser ju alltid din blogg (fast det visste du väl redan?)
Ha en fortsatt slapp helg!

Kram

Anonymous said...

Jag är även jag en av de trogna läsarna.... Följer med spänning hur livet går för dig, jag är bara väldigt dåligt på att kommentera =)

Anonymous said...

Du som alltid har ägg hemma skulle kunna fixa lite olika typer av omellettter, det brukar vara min räddning. Tack för serietips, dock har jag en väldigt sällskapssjuk arbetssökande man i hasorna som pockar på umgänge hela kvällarna. Jag klagar icke (bara lite) det är trevligt att man är längtat men min heliga serieknarktid är liksom borta. Detta är vad vi brukar kalla ett I-landsproblem:) Jag är ju också ett troget fan, som du ju vet!

Anonymous said...

Hejhej, jag är oxå en smygtittare... kul att läsa hur du har det. Hoppas det fixar sej med ett kul och roligt jobb för dej som du längtar till varenda måndagmorgon!!
Kram Gunilla Andersen

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

hunnybunny:) läser också din blogg darling :) själv är jag dålig på att skriva i min. nu ska vi fortsätta ha söndagsmys du och jag babe! Pöss! <3 /Layzy