Total Pageviews

Wednesday, May 13, 2009



Peter Settman som högsta chef :)


I måndags var jag på möte med redaktionen/alla inblandade. Vi presenterade oss för varandra och snackade lite om programmet. Sen blev det god mat och dricka efteråt, skratt och skvaller. Väldigt nice gäng. Man kände sig lite oerfaren när man snackade med en tjej, 2 år äldre än mig själv som hade läst på DI och redigerat/klippt långfilmer och andra produktioner. Coolt och inspirerande att få jobba med såna talanger och framgångsrika människor, som i sin tur har fått jobba med sveriges största skådespelare och regissörer.

Ett steg närmae drömmen...

Jag är så lycklig att jag fick jobbet! Tack Alex, utan dig hade jag inte haft det. Jag "snodde" det från henne. Fast jag frågade först om det var ok, då hon inte ville ha det. Så kan det gå.

Läget är såhär nu, jag börjar om ca 2 veckor, som loggare (samma som jag gjorde på Mastif/Jarowskij) och ska ev. få ta över efter loggchefen som bara kommer vara med de 2 första veckorna för att starta upp loggen och se till så att det flyter. Han var med förra säsongen så det känns riktigt bra att ha nån med koll. Har en he del förväntingar på mig nu, men det är med skräckblandad förtjusning jag kastar mig in i branchen igen.
Perfekt att knyta mer kontakt och få in foten igen precis innan min utbildning i höst, TV-produktion 2 år på Kaggeholms folkhögskola. Ska dit nu på fredag på intagningsdag. Det blir intervjuer och tester hela dagen, så visst är det lite nervöst. Magkänlsan säger mig dock att detta klarar jag och tar de inte in mig är de inte riktigt kloka. Haha. Japp, här har ni mig med ny kraft och energi och en vilja som har envishet som bränsle.

Två steg närmare drömmen...

Nästa vecka lär jag rapportera hur det går, om vi får veta då...
De sista 2 veckorna som är innan allt kickar igång ska jag njuta av, men samtidigt styra upp lite grejer som behöver fixas. Men däremellan kommer jag åka på två helgtripper och umgås med familj och vänner. Det känns gött!

Tack för alla böner som skickats upp.
Detta är sjukt bra timing. Allt klaffar.

Det är nu eller aldrig.


// Fatty i medvind för första gången på länge

3 comments:

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

du kommer vara en fantastisk loggchef! :) och klart som fan att du kommer in på skolan! Som sagt, annars är de inte kloka! Ingen orsak darl, jag ville ju inte ha jobbet. som du såg mådde jag ju skitdåligt när jag hörde att det var loggjobb - igen! well, du kommer göra bättre jobb än mig. tycker du ska pitcha din pgm-idé:) puss och kram!

Anonymous said...

Big up FatCat!På tiden du får lite medvind tycker jag...
//Christian

Linda said...

Grattis, grattis! Så himla skoj med lite flyt å medvind, det är du värd!
Breake a leg (för det ger väl otur att önska lycka till?!)
Kramelikram