Total Pageviews

Wednesday, February 7, 2007

Curiousity killed the cat?

Kan inte sluta gråta...

Diesel är borta, står inte ut med tanken att han är där ute ihjälfrusen eller vilsen.
Det är tomt med bara Charlie och jag.
Jag orkar inte berätta hela storyn, men jag lät en vän slagga här några dagar förra veckan.
Allt gick bra i början.
Blev osams av någon oklar anledning i söndags och måndag-morgonen därpå var gästrummet tomt och vännen borta med sitt pick o pack. Vännen hade lämnat fönstret öppet, ingen aning varför, kanske för vädring... men jag kände genast att något var fel. Diesel syntes inte till och har inte sett till honom sen dess, har satt upp lappar runt om i husen, kollat runt på området och hållt utkik. Han är könsmogen och har förhoppningsvis dragit ut på en liten raggarrunda för att sedan komma tillbaka.


Men mitt hopp är litet att han klarat sig därute.

Jag känner mig fullkomligt usel som människa.
Spö ska jag ha... :(



// Fatty - I wanna hang myself

6 comments:

Mr 51 said...

It wasn't your fault. Du hade ju ingen aning om att det skulle sluta på detta viset på grund av din vän. Men jag förstår att du känner så. Förlusten är stor och du bör gå igenom sorgen, men du bör inte skylla dig själv för något som du inte kunde hjälpa, du var ju inte ens hemma!

Johanna Lööw said...

men åh gumman! det är absolut INTE ditt fel! Din vän borde ha vetat bättre än och lämna fönstret öppet när den personen är väl medveten om att du har flera katter i hemmet. Verkligen jätte tråkigt.. Hoppas innerligt att han hittas oskadd snart! Men du får inte skylla dig själv! det är inte ditt fel! hur skulle du kunna veta att detta skulle hända? Jag håller helt och hållet med din bror...

big hugs from the other side of town!

FatCat said...

I blame myself för att jag inte var hemma de närmsta dagarna när han var borta. bara den första dagen...jag kanske borde hållt mig hemma...men självklart är första steget i den sorgliga historien inte mitt fel. men jag kunde hanterat situationen bättre.

Carolina said...

Otroligt tråkigt! Hoppas att någon har tagit hand om honom, ovissheten är ju alltid värst. Att gräma sig är lätt, men det var inte ditt fel, du kan inte ha koll på allt. Ta hand om dig vännen!
Kram Lina

Anonymous said...

Åå, vad jobbigt. Men instämmer med övriga talare, inte ditt fel! Kram! /C

Peo said...

Hoppas med dig att kattrackarn kommer tillbaka.
Uppmaning till farstafolket:
LÄMNA GENAST TILLBAKA DIESEL TILL THE FAT CAT.