Total Pageviews

Thursday, March 13, 2008

hårintolerans

jo hej tjenare vilken dag.
nu äntligen sitter jag i min älskade soffa och pustar ut.

hoppa upp tidigt, för o vara semester, för att hinna käka frukost.
sen segade jag mig lite innan jag fick ändan ur och drog in till stan.
skulle lämna tillbaka några grejer på SOUK. hittade en top och lunchade all by my lonesome på Coffehouse by Goeorge. då ringde mobilen, dags för mig att bege mig mot söder.

drog förbi Electrolux Home på götgatan för att kolla in den där självgående dammsugaren jag suktat efter. den var saftigare i pris än vad jag hade hittat på nätet och de talade jag om för dem i butiken. -jaså minsann, vi ska se vad vi kan göra, lät det då. ville mest bara se den live så att säga, uppskatta storlek etc. tror det får bli min försenade julklapp och födelsedagspresent till mig själv. jag står inte ut längre med charlies hår överallt och att det blir städat så sällan här hemma. ser det som ett komplement. well...ska sova lite mer på saken.

happ, snurrade in några minuter hos syrran på bolia.com (vill alltid, fråga mig inte varför, måste vara en skada på hjärnan, stava det ordet med två o:n). försäkrade henne om att jag visste att det var imorgon vi hade bestämt lunch, men att jag hade vägarna förbi. vispade iväg mig själv på andra sidan gatan för att bli upplockad av en fotograf. vi styrde sedan kosan mot hammarby sjöstad, plockade upp journalisten Ida och hamnade slutligen hemma hos mig där det riggades upp alla möjliga grejer och frågor började ställas.

vi backar bandet lite, för jag vet att det förmodligen ingen som fattar nåt nu...
inte konstigt med tanke på att jag inte sagt nåt till nån, haha det har inte hunnits.
nämen en kompis kompis flickvän behövde en person för en viss artikel till tidningen hon jobbar på (FRIDA) så jag tyckte det kunde vara en kul grej att ställa upp. antar det blir i april-numret för den som är nyfiken. men jag ska få kolla det hon skrivit så allt är ok osv. så det känns ju bara bra.

tillbaka till lägenheten.

jag pratade på som bara jag kan och jag hoppas hon hann snappa upp nåt som lät bra.
annars är det ju hennes jobb att få det låta bra. haha.
äh, det blir som det blir.
lite övning inför det där andra reportaget senare i sommar om inte annat.

vad händer annars?
jag har faktiskt kört på rätt bra trots lediga dagar och det är kul när det händer saker.
har grejer inplanerade nu, finns nog inget slår som saker att se fram emot.
spa-kryssning nalkas, bokad och klar.
har anmält mig till en masterclass visa/soul/pop/rock. hoppas jag blir kallad. skulle vara otroligt kul att få gå och sjunga.
btw tack Jocke för tipset!


good things

var ju hos frissan oxå igår.
alltid nöjd med Linda.
hon är bra och supertrevlig.
tänkte runda av med en bild på det nya håret, för att det ska synas att det hänt nåt ska jag ta med en jämförelsebild. här sker nämligen saker i lite försiktigare takt. till sommaren hoppas jag vara blond och glad och kanske lite korkad. håller tummarna...





våren flög in i barret




/ FatCat , the one with spring-break

3 comments:

Anonymous said...

Blev nästan nyfiken på att läsa en artikel om någon man känner för en gångs skull.. Eller känner å känner, Det gör jag väl egentligen inte men ändå... Du är ju inte helt okänd i alla fall...
Haha... Det kan bli första gången jag köper Frida då...

:)

Anonymous said...

fin du blev i håret gumman! kul det där med artikeln. hoppas du mår bättre btw=) hope to see ya soon!

Anonymous said...

Supersnyggt hår. Kul m Frida.
ses fredag.

Kram
/Anna