Total Pageviews

Monday, March 3, 2008

kort och gott

hungrig
larmet i backoffice går inte att stänga av
det låter hela tiden
surrar i hjärnan
brus i öronen
kommer ha trött skalle vid dagens slut
snart lunch
snart semester
semester i nästan 3 veckor
fy vad skönt

kunde inte sova inatt
klarvaken
blev ett csi miami till
kunde inte surfa, ip-adress strul
provade koppla ur och starta om
no results
släckte lampan och vred mig till radion slog på

-äntligen morgon med Adam och Gry....tutututu - tu tututu

jotack, som jag har längtat

dricker bubbelvatten
kollar i kalendern, händer det nåt kul?
skriver SEMESTER stort, med en grön understrykningspenna
markerar veckorna
sms:ar med Patrask om påsken
som vanligt inga klara besked
välkommen familjen velig


roliga förkortningar gällande syskon med släp (bihang);

Lina & David m fam = LiDa
Lotta & Andreas m fam = LoAn (inte så kul kanske)
Mattias & Linda = MaLi (nej detta var nog inte så kul som jag hade hoppats)
Patrik & Matilda plus lilla Liam = MatLiPa = Matllimpa (jag har ju inte sovit på hela natten, c'mon!)

pipipipipipipipiiiiiiip
eländiga larm
jag är glad att jag får gå hem om 3 h
ibland är det bra o vara lite handikappad


/ FatCat - with tinnitus

3 comments:

Mr 51 said...

Hmmm...känner oss lite träffade angående veliga familjen....måste ju bara klargöra för andra som läser detta och tror att vi är veliga. Det är ju så att vi inte vet om det får plats, handlar ej om att vi är veliga...men men. =)

Kul förkortning på våra namn för övrigt! =)

Vad är det för ett larm som vägrar stängas av? Är det bara du som hör det, eller stör det resten av hotellet?? Blir ju lite nyfiken... =)

Kram

FatCat said...

det var hisslarmet som tjöt. nej dom i repan hörde den ännu bättre än jag. de andra slapp nog höra eländet. jag menade mer på att ni inte visste när och hur och så...era resdagar har ju varit lite hit o dit...haha.

Peo said...

Ang roliga förkortningar;
Mali = Jasmin på thai
Ba så du vet