Total Pageviews

Sunday, March 2, 2008

80-talet på besök

har upptäckt en grupp, kanske är jag sen av mig...men det skiter jag i.

är ju inne i en csi miami-period, där jag försöker se om alla säsonger. och där, i nåt avsnitt i säsong 5 som handlar om manliga modeller som dödar varandra, hittade jag ett guldkorn. har nog hört den förr nånstans, men nu tog jag reda på vad det var för himmelskt jag hörde.

Imogen Heap - Hide and seek

lovely, bara ääälskar den låten.
lyssnar just nu på hela skivan som är från 2005.
påminner lite om K's choice.

i fredags drogs jag tillbaka till 80-talet och såg Footloose på intiman. underbart.
den musiken är ju också helt sjukt bra. man blir så glad och kan inte sitta still.
och killar som dansar är aldrig fel, aldrig nånsin.
de var väldigt duktiga på att sjunga, blev faktiskt imponerad. av nån konstig anledning får jag för mig att musikalartister annars är såna som inte riktigt kan slå sig fram enbart på sin sång och därav hamnar i nån variant som just musikaler.

men ack så fel jag kan ha. men jag antar att det är skillnad på olika.

det fortsatte i samma tema, iaf om man tittar på Let's Dance som jag råkar göra. där hade något kräkts 80-tal över hela programmet så det var ju helt galet. jag upplevde den tiden mest som en liten skitunge så jag har väl inte så jättemånga minnen. men en del har ju etsat sig fast.

permanent,
spetsiga stövlar med fransar,
clips i glada färger
och axelvaddar.


allergisk mot axelvaddar. har aldrig nånsin varit snyggt.
dödsstraff.

ok tillbaka till Let's Dance. fick se reprisen nu på söndagen då jag var på musikalen med Annika o hennes vän. fick ju biljetten i julklapp/födelsedagspresent. inte illa! favoritpar är Tony Richardsson och mat-Tina, hör och häpna, jag som annars har lite svårt för henne. nu är det lite trist när de börjar åka ut. man gillar liksom allihop.

sjukt vad jag har börjat äta choklad och muffins. I blame Annika!
inte likt mig.
trivs ganska bra med min nya vana. hehe.
planerar en avgiftning så småningom, men än så länge kan jag unna mig denna last.

nähä, här kan jag inte sitta o pladdra hela dagen. jag har mer choklad att äta och csi miami att se.
busy busy girl.


/FatCat - chocoholic

3 comments:

Anonymous said...

Lista med det bästa från 80-talet efterfrågas. =)

Mr 51 said...

Mycket bra låt...känner oxå igen den!!! Matilda sa här att hon känner igen den från filmer och serier...att den brukar vara med vid srgsna scener när dm skills åt...

Du, Stockholm...vi kommer upp tidigare, har du hört det? Vi hade tänkt sova hos Lina och David. Fundera på om du va sugen på att komma dit och träffas? Det skulle vara trevligt!! Anyhow...jag hör nog av mig den vanliga vägen snart.

Ha det gott sis!
Kram

Mr 51 said...

Mycket bra låt...känner oxå igen den!!! Matilda sa här att hon känner igen den från filmer och serier...att den brukar vara med vid srgsna scener när dm skills åt...

Du, Stockholm...vi kommer upp tidigare, har du hört det? Vi hade tänkt sova hos Lina och David. Fundera på om du va sugen på att komma dit och träffas? Det skulle vara trevligt!! Anyhow...jag hör nog av mig den vanliga vägen snart.

Ha det gott sis!
Kram