Total Pageviews

Thursday, February 28, 2008

annat var det för 10 år sen

för första gången på länge vaknade jag av klockradion, inte 5-10 min innan som annars är så populärt. sov inte så många timmar men kände mig inte särksilt mycket tröttare än annars.

igår såg jag 3 avsnitt av dokumentärserien "Klass 9 A" (de som hunnit gå på TV) som min syster tipsade om. man kan se dem om man som jag har missat alltihop på svt.se.
det är intressant hur lite de vet nuförtiden.

- i vilket land ligger London?
- vad betyder singular?

...och de verkar inte gjort särskilt många muntliga redivsningar? hallå? det övade man på redan i 6:an. i årskurs 9 fick vi på svenskan i uppgift att hålla föredrag inför klassen som skulle vara minst 15 min. alla vet vilken evighet bara 5 min känns. men jag pratade på om Thailand, spelade musik från en känd thailänds grupp och visade grejer och diabilder. kunde hållt på hur länge som helst men var tvungen att begänsa mig lite, men 20 min tror jag nog att jag höll på iaf.
plus fick 2 avbrott pga av nån som knackade på dörren och ville nåt. det är rena rama avledningsmanövern och man tappar lätt fokus.
men det gick galant och jag fick självklart femma :P .

men jag hatade det och mindes ingetting vad jag hade sagt efteråt.
blackout.
än idag tycker jag inte om att få sånt fokus på mig, men det har blivit betydligt bättre.
man klarar ju av det, men det är alltid lite jobbigt, inte min grej att hålla tal eller föredrag.

fast ibland kan jag nog förstå att det skulle kunna vara roligt om man förmedlar något man brinner för, något man verkligen vill dela med sig. då är det mycket lättare och man glömmer bort tid och rum. men jag har aldrig varit en person som hörs och syns i grupp. är vi fler än 2-3 personer intar jag en avvaktande/iakttagande roll.
vid enstaka fall, beroende på gruppdynamik och humör så kan jag roa och underhålla, berätta intressanta saker och verkligen vara på topp. men då ska jag vilja det själv. skönt att inte ha det behovet ändå.

-se mig, se mig!

hepp, nu måste jag fortsätta jobba, det har kommit lite i faxen.

laters.


/ FatCat - säger bestämt nej! (hahaha, har fått en släng av VaranTV-sjuka)

1 comment:

Anonymous said...

Just det ja varan-tv Det var därifån det kom... satt å funderade över vilket av alla humor program man plöjt igenom det var med i. De har liksom blivit som någon slags smältdegel i hjärnan av allt kul så jag blandar ihop vart allt kommer ifrån...