Total Pageviews

Wednesday, February 27, 2008

ska dom så ska minsann jag

jag har 12 semesterdagar kvar att ta ut av min första period.
används dom inte så upplöses dom. det blir inget kvar.
massa ledig tid som jag kan ta ut.
gaah. måste göras innan 1 april.

men vad ska jag göra?
och var?
och med vem?

råd har jag att ta ut obetald semester.
men har jag några planer?
nej.

surt.

det är i dessa lägen man ska ha en sån där pojkvän eller en väldigt lös och ledig vän.

skitsamma. jag kan knarka serier och grotta ner mig i min soffa.
moffla fefferonis och chokladbollar tills jag spyr.
det kan bli hur bra som helst.

däckade igår några timmar på kvällen.
går på sparlåga. behöver få positiv energi nånstans ifrån.
förväntingar, roliga händelser.
jag har iofs en del att se fram emot nu...
men sommaren, nej den känns faktiskt jobbig, ärligt talat.

vad deppig jag låter.
usch, inte meningen.
ser fram emot kryssningen vi börjat tala lite smått om.
the broads and me.
varit sugen länge nu.
spabehandlingar, bubbelpool och bunkra upp med fler pingviner, yey.
kommer bli grymt.

dagens lista:

life-achievements

1. hoppa fallskärm
2. plugga franska, helst i Frankrike, men annars nåt annat fransktalande land.
3. göra en egen långfilm
4. ge ut en bok
5. köpa ett hus i södra Thailand, dit jag åker minst 1 gång per år.

finns ju en hel del man skulle kunna lägga till, men det där är väl det jag allra helst skulle vilja uppnå.

meh, vad detta allt jag hade o säga idag?
hrm....tydligen.


/ Fatty Blanc

2 comments:

Robert S said...

Fallskärm, absolut. Franska i Frankrike, mais oui, certainment. Egen långfilm, hade varit kul men inget jag går och tänker på, bok likaså. Thailand, låter helt klart soft. :P

Spakryssning tycker jag låter som en jättebra idé för dig. :D

/Kram

Carolina said...

Kanske åka ner och hälsa på en annan syster i rullstol samt svägerska med barnvagn! Passa på passa på!
Kram Lina