Total Pageviews

Tuesday, February 12, 2008

delete and go...

Skulle träffat nån idag, lite på kul sådär. Men han hade tydligen missat att jag satt i rullstol och när detta uppdagades i vårt planerande så bangade han direkt.


-Happ, ännu en till tänkte jag. Orkar snart inte ens bli upprörd, blir mest trött och arg... vad tror folk egentligen? Är gångare automatiskt min typ oavsett vem personen är? För det verkar ju som att det är bara de som tar risker när de träffar en handikappad tjej. Haha, jag menar vad är det som säger att
de ens är min typ? Att de inte är handikappade i skallen t.ex? Jag har ju också mina krav. Det är ju inte mig det är synd om ifall de inte ens är beredda att lära sig nåt eller villiga att öppna deras sinnen. Det är synd om dem som har så fattig och smal världsbild att de inte välkomnar människors olikheter.

Jaja, easy come easy go.


Gjorde våfflor idag när jag kom hem från jobbet. Mmm, det är verkligen gott. Blev smet kvar så jag kan göra whenever I feel like.

Mamma och pappa svängde förbi här i lördags. Hade lite julgransplundring och de hjälpte mig få bort lite skräp. Får tacka di gamle så mycket för det. De drog sedan vidare till Lina & co.

Senare på joinade Annika, min kära vän och kollga mig på lördagsaftonen då det vankades melodifestival och chokladpudding. Jag åt tre skålar och mådde nog ännu mer illa av resultatet då Christer Sjögren gick till final. Hur var det ens möjligt att komma med i själva tävlingen med en sån usel låt? Men heter man som man heter får man tydligen göra vad för trams som helst.

Usch!

Men grattis Amy, det var ju inte nån fråga om att hon skulle få nån annan plats än den hon fick. Tjejen är ju nästan äckligt käck. Blev dock chockad över att flickebarnet är 15-16 år, för mig har hon alltid varit 12... Kanske är det för att hon är så liten?

Sen så kommer ju denna härliga vidriga valentines-day. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den då jag nog aldrig nånsin har firat den på det sätt som det "ska" göras. Dvs har jag under den tidpunkten av året aldrig varit involverad i något romantiskt förhållande så det har snarare varit en nagel i ögat, denna 14:e februari. Visst man kan fira sina vänner etc etc, men -Lägg av! Sånt säger folk som har nån att fira med till folk som är singlar och som förmodligen kommer få sitta ensamma hemma och titta på TV som alla andra dagar.

Men men, vem vet, jag kanske hittar nån som vill gå på date på torsdag?
Feel free to ask. Haha.


Ska nog fira min fabulösa singelstatus och vara glad att jag slipper ett dåligt förhållande. Många lever i en dålig relation i rädsla av att bli ensamma. Jag är då hellre ensam och unnar mig allt jag vill ha och har lust att göra. Det är faktiskt inte så illa det. Why the rush? Bäst o passa på o njuta av sin totala självständighet och ta vara på den tiden. Har väl all tid i världen sen att ha kärleksproblem att grubbla mig grå över.

På lördag är det bröllop, tänk vad skönt o slippa planera ett sånt...vad skönt att bara vara gäst. Detta blir hur bra som helst.

Grattis i förskott till brudparet!


/ The Cat, Fat of Love

1 comment:

Anonymous said...

Du och jag har ju firat några valentiner ihop:)
Jag är totalt down with influensa. Har skyhög feber och host. Suger. Så jag får väl valentina i min säng i år./Anna