Total Pageviews

Tuesday, October 7, 2008

bring me back my mojo

halkade ur mitt flow av skrivande,

sånt som händer.

förra veckan hade jag en mysig afton med Eyjey på en ny favorit-restaurang. behövde verkligen det.
var så glad att jag orkade med det med tanke på hur jag hade mått bara nån timme innan.
det var nära att jag bangade.

på fredagen överraskade kusin Emma med ett besök i stan så hon och 2 kompisar till henne från V-ås hämta mig på jobbet och jag fick nöjet att rekommendera ett bra thai-ställe på söder.
vi drog dit, de käkade varmrätt och jag tog 2 förrätter. jamen jag hade klämt i mig fredagsfika på jobbet så utrymmet i magen var en aning begränsat.

alltid lika kul att träffa henne, blir så glad och upplyft av hennes smittande energi och skratt.

hur somhest tog vi en sväng förbi syrrans jobb, Alex var på väg hem från sitt kneg så hon snubbla in där bland alla soffor och bord (läs möbelaffär) och fick äntligen träffa syster-yster efter tre års vänskap med mig.
tiden var mogen.
skildes åt efter mycket tjatter.
vi grönlinje-åkare begav oss hem på tuben.

jag dog helt och hållet på soffan och Alex var övertygad om att jag inte skulle orka ta mig upp igen för utgång. kände att det inte var helt kört och försökte lugna den oroliga flickan. hon piffade för sig själv i hopp om bättre tider och piggare Fatty.

när min återladdning var klar hoppade jag upp och började vråla gamla Pandora låtar. som i ett slags 90-tal euro-rus krafsade jag fram gamla godingar som Mr Music Hits samlingsskivor. Carro, kombons goda vän och numera även min, dök upp och vi peppade upp oss riktigt bra.

aftonen fortsatte nånstans ute på Riddarholmen och det blev märkligt fast roligt, för mig.
vet ej vad som hände med mina väninnor men deras pepp hade runnit ur dem totalt och de ville bara hem. så det dröjde inte länge förrän vi satt på donken och mulade burgare (läs mellanlanding på väg till hoodsen)


lördagen innebar spaghetti och köttfärssås, som jag btw äntligen lyckades få till som jag minns den från barndomen. den eminenta middagen lagades till föräldrarnas ära som var på celebert besök. pappa körde nåt busslast till Stockholm åt jobbet och passade på att smuggla med mamma, för att ta en avstickare till söderförort och rädda en stackars dotter i nöd.

nu var det röjjardags och ett tag trodde jag att jag skulle behöva flytta.
inget var längre där det borde vara och det kunde inte läggas tillbaka dit det skulle vara eftersom vi tog bort platserna (läs hylla och skrivbord) där sakerna en gång hade varit.

men oj vad green room blev stort.
Alex blev nästan mörkrädd med tanke på att hon skulle få sova där all by her lonesome.
sen fick middagsbordet äntligen sin efterlängtade polare. låt mig presentera kromad klotlampa numero deux i dansk design.

pappa och mamma satt och skruvade muttrandes och fixade, tillslut fick de upp lampan, även om jag inte kan ha soffbordslampan tänd samtidigt så är det ändå ett steg i rätt riktning.

applåd ömma mor och far. uppskattat ska ni veta!

söndag blev blöt och en smula kulturell.
jag och Alex, nej inte kombo utan en annan manlig variant, tog oss en titt på uställningen "lura ögat, fem seklers bländverk" på nationalmuseet. sen rusade vi våta som dränkta katter till närmsta café i kungsan och delade en blåbärsmuffin.
tänkte ta en bio, men det fick bli en annan gång.


kom hem till min kombo istället och myste resten av kvällen.

igår var det ju upp och hoppa igen och idag likaså. thrilling.

får se vad helgens bravader ger för efterdyningar.
vem vet och vem orkar spekulera?


// Fatty - no more, no less

4 comments:

Carolina said...

Trevlig resumé av ditt liv senaste veckan! Jag hinner aldrig skriva så mycket!

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

nice that u're back in the game. som jag har väntat! tur att man bor med dig, så man vet allt ändå. :p ja helgen kan bjuda på många bravader, hihi. puss älskling

Anonymous said...

Jag fortsätter mitt frekventa kommenterande och stämmer in om trevlig torsdagsdejt. Imorgon ses vi igen. Nästa dejt vill jag gärna ut igen, behöver snicksnack och söderhäng, med dig. MERSMAK!!!
Kram

FatCat said...

ååh tack för det Anna, jag kan inget annat än instämma. Kanske blir det en tur på sjö med vår lille jason? a k a timbuktu...haha. kul att du häar tid att läsa mina inlägg iaf även om du inte hinner skriva lika långa själv. alex, du vet kanske det mesta just nu. hehe. du o ankan. det är roligt att ha en kombo som dig. förstår inte hur folk bråkar och grälar när de delar hem. fast det har ju bara gått några månader. hahaha. :) älskar er!