Total Pageviews

Thursday, October 30, 2008

stomach-stretching

mätt sen igår
vi var på Berns, jag och några kollegor och åt för Scandics räkning.
det tyckte jag var en trevlig sysselsättning.
det kom in mat hela tiden. vi hann inte riktigt med.
sen kom smällen, UFFA!
stopp, det går inte ner mer
jo lite efterrätt, men sen var det omöjligt.

ikväll ska jag käka på Noodle House, hoppas på att bli hungrig tills dess.

idag drar kombo till lilla L-A. så jag får en ensam-helg.
Annika är visserligen uppe i storstan, men får se om man ser röken av henne...

annars räknar nästan hela Sergel ner för min och Annikas skull, då vi drar om 7 dagar...
det ska blir fantastiskt, underbart skönt.
ingen är värd det mer än vi. INGEN.

happ, det händer väl lite grejer men vet inte vad som känns aktuellt att ta upp.

jag var på bio med Alex, the-non-combo, på "låt den rätte komma in".



måste säga att jag blev lite besviken. vill läsa boken, tror på mer utbyte där.
filmen kändes platt, flummig och hemlig.
men den var välgjord, älskade 80-tals känslan och scenografin.

finns fler filmer värda att se absolut. blir nog mer bio framöver i vinter.

nästa vecka blir kort och rolig.
ska på champagneprovning, också med jobbet, på NOX.
spännande att få lära sig mer om bubblornas dryck.

sen bär det ju av på torsdag natt/fredag tidig morgon.

ska ta tag i den där utmaningen som Joho så vackert gav mig, men behöver nog sätta mig i hemmets lugna vrå och tänka till lite. kurar bakom repan just nu och är inte fullt avslappnad och fokuserad på uppgiften.

fy vad mätt jag är...
helt förstörd...
dumma goda mat...



// Fatty - there's no stop when it's taste good

2 comments:

Anonymous said...

Å jag som tyckte filmen var helt magisk. Helt sinnesjukt vacker och välspelad, välregisserad. Jag tyckte att den var poetisk och förmedlade massa känsla. Tycker absolut du ska läsa boken, undrar om jag ahr kvar den nånstans. Kan även tänka mig att den är grym som ljudbok, kanske en idé till semstern, som ju hägrar. Nice, snacka om perfekt tillfälle att åka till varmare ställe. Vi hörs snart om dejt!

Kram

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

weeei, she's back! sitter här uppe i kalla vintriga dalarna, ja, det har snöat massor. suck. saknar dig och storstan. shit 7 dagar. vad tiden går fort. ikea innan ni åker? (AA) har ju bärhjälp av tuben haha. love u baby! puss. / a memory...