Total Pageviews

Sunday, September 5, 2010

Andas med munnen per automatik nu

Följ min blogg med bloglovin

Låg klarvaken 4:30 i morse, men klev väl upp på riktigt sådär efter 5:00, då Roger drog till jobbet.
Kände mig på fix och projekt-humör. Hade legat och tänkt på en hel del och var nog rätt rastlös efter flera dagar utan någon rejäl action.

Sitter här med en liten ihop-rullad bit av mjuk näsduk i ena näsborren. Japp, jag är förkyld för andra gången i år. Vet inte hur detta gick till men så är det i a f. Tror jag börjar bli bättre, nådde botten igår, så nu finns det bara ett håll det kan gå åt och det är upp.

Har ju börjat skolan igen. Avverkat första hela veckan och det har mest varit kick-off grejer. Det känns rätt bra, än så länge. Men visst gnager det lite. "Vad ska det bli av mig?", "Varför känner jag ingen inspiration?", "Är jag lika bra som de andra?", "Vad håller jag på med?", såna tankar och frågar ploppar gärna upp i tid av osäkerhet och prestationsångest. Det sköna är att vi kommer jobba med större projekt som med våra examens-arbeten och vår drama-kortfilm. Men jag är skakis. Jag vet inte om jag plastar där bland alla de andra. De är så duktiga, fulla av idéer och ambitiösa. Vad man än kan tycka om mina egna prestationer så har jag i a f följt min dröm.
Det är väl egentligen det enda man kan göra? Vad som sker sen är väl själva charmen med livet. Man har ingen aning vad som döljer sig bakom nästa krön.

Nu ska jag kika på "Kvaltser" tror jag minsann. Började på den när jag och karln min var hos brorsan i Linkan.

Godmorgon


// Fatty - snorigare än vanligt

1 comment:

Dova said...

Hallå Sofia!
Gör ett litet avtryck i din blogg. Antar att du inte kommer upptäcka det på ett tag eftersom du är en lika flitig bloggare som jag är facebook-användare :) Hur som helst, ha d gott vännen. /Lindha

www.dovas4h.blogspot.com