Total Pageviews

Thursday, September 1, 2011

Japp, ännu en till LCHF:are


Dag 1

Bakgrund: Nosade på denna diet för ett par år sen, men tog aldrig steget fullt ut.
Orsak: Nyfiken på hur det kommer påverka kroppen. Börjat känna mig ofit, är trött på svullen känsla i magen och undrar om detta kan hjälpa mig bli av med mina groggy-attacker.
Förväntningar: Att bli mer trimmad, få gladare mage och bli piggare. Lära känna kroppen bättre.

Jag tänkte nog inte skriva så mycket matdagbok, utan snarare mer hur jag upplever den här resan och vad som händer. Om det funkar på mig eller om det kommer gå åt skogen.
Har den senaste tiden läst på en del och tittat på många olika recept och jag blir mer och mer övertygad om att det kommer finnas bra alternativ till allt sånt man nu helst ska hålla sig borta från. Jag tycker oopsies är väldigt gott och ska prova att köra med lite fiberhusk i också, när jag väl har fått tag på det.

Mina frukostar/brunchar kommer nog mest bestå av bacon & ägg i alla fall. Möjligt jag kommer sakna ketchupen och vita bönor i tomatsås. Men lite får man väl offra?

Sen kanske det visar sig att jag kommer försvinna...så då får man ju ta och balansera upp med lämplig mängd kolhydrater. Ska komma iväg och väga mig så jag vet utgångsvikten. Har en ny rulle så jag måste ta reda på hur mycket den väger öff cörrs.

Spännande tider. Hoppas jag har tålamod för detta nu då. Jag har ju aldrig haft nån bra anledning eller känt behov av att äta på nåt speciellt sätt, utan har kunnat lyxa med att stoppa i mig vad som helst. Med åren inser man att det inte är värt när man mår blä efter vissa saker som man får för sig ska vara så sjuuukt gott. I själva verket tar den där ballongmagen, illamåendet och groggynessen, bort hela charmen. Då är det ju lättare att låta bli.

Känner mig samtidigt väldigt tråkig eftersom jag gör som många andra, följer massa regler.
Så se detta som ett stort experiment.

Tyck till, tipsa och följ mig på min resa.


// Fatty - killing the carbs

2 comments:

Anonymous said...

You go girl! Får se när min eventuella motivation kickar in! puss! /layzy

Lilla Li said...

Välkommen tillbaka! Och lycka till med nya matvanor, kommer att följa det hela med intresse:)
Kram