Total Pageviews

Friday, September 9, 2011

Dag 9

Det har gått en vecka nu med min nya livsstil. Det har gått över förväntan bra. De första dagarna fick jag nästan panik över att jag aldrig blev mätt. Behövde fixa nåt at äta hela tiden och eftersom man nästan måste laga det mesta man stoppar i sig, så blev det en massa disk. Det blir det fortfarande för jag har en tendens att låta det stå... Jag är inte lika duktig som tex Lina, min kära syster, att alltid diska undan efter sig. Det är en mycket god vana och då hinner det aldrig bli berg. Men eftersom jag bor här ensam så känns det som att man kan lämna lite emellanåt.

Happ, jo visst har man fuskat liiite. Men tycker på det stora hela att jag var väldigt duktig, med tanke på att jag faktiskt varit mer strikt än vad jag egentligen behöver. Försöker att hålla på kolhydraterna och använder inget socker. Det roliga är att jag egentligen inte har ett sockerbegär...bara periodvis och det varar ganska kort tid. Så suget blev ju nästan större nu, eftersom jag inte FÅR äta sånt. Kan tänka mig att det även är kroppens omställning som spökar också. Det sitter ju i skallen hur saker och ting SKA smaka.

Det jag saknat mest är nog ändå vitlöksbröd, eller bröd i allmänhet. Och krispiga saker att äta...och enkelheten att bara kunna hämta nåt ur kylskåpet, skafferiet eller slippa tänka efter om man ska ut och käka med en vän.

Har verkligen testat en massa recept och fått en ny inspiration i köket absolut. Och ju mer jag lagar desto enklare och fortare går ju allting. Men fortfarande blir det ju tråkig disk...

Japp, ska iväg och väga mig också nu på förmiddagen. Ska försöka ta reda på vad stolen väger också. Underlättar det hela. Spännande. Lovar att det säkert inte hänt nåt på viktfronten. Inte för att jag siktar på att tappa några.

De positiva sakerna har ändå varit att jag vaknat varje morgon utan en uppsvälld känsla i magen. Nästan som om någon drar in magen åt en...jag känner mig helt lugn och glad i den lilla stomachen. Halsbrännan är väck och svettas inte på nätterna. För det har ju hänt och jag misstänker att det kan vara en hel del elände som vill ut ur kroppen, som man proppat i sig under dagarna. De där omställningssvettningarna har jag inte märkt av. Bara en lätt "airhead"-känsla och lite yrsel och väldigt mycket hunger.

I morse vaknade jag dock med en sån där svullo-mage och tendens till halsbränna. Kan dock bero på att jag mumsade på ost/leverpastej/smör-rullar kl. 04.00 i natt. Jo det blev alldeles för sent. Men som jag skrev på facebook, jag hade ett organiserings-flow och ville inte avbryta. Äntligen börjar jag ana mitt gamla hem igen under alla lådor och högar av saker som härjat här under några veckors/kanske månaders tid.

Finally ska jag även få fason på läckande kranen i badrummet och den förbaskade trasiga duschställningen.

Dags att bege sig.

Adios!


// Fatty - sticking to it

No comments: