Total Pageviews

Sunday, November 30, 2008


1:a Advent

jag är vaken till 06.00 på morgon
4:e natten på raken
medicinerar förgäves
kurerar med mat förgäves
mår illa
migrän
ballongmage
magkatarr
hettande kinder
sprängande huvud
lever på vitt bröd, te och gräddfil
näringsdrycker, mannagryndsgröt
bubbelvatten

men;

inatt sov jag på andra sidan utan att må illa
utan att vakna upp för att behöva vända mig
det är sånt jag aldrig brukar kunna göra

Charlie väckte mig i mitt omvända dygn
kl 12.:50, krafs krafs krafs på sovrumsdörren
ur med öronproppar
dags att börja den nya dagen

tog slut på sita mannagrynen
även de sista stråna av spaghettinin till lunch/middag
ligger här nu på soffan i sin ordning
och undrar vilken film jag ska födriva aftonen med

väntar faktiskt på mail också...

nu ska Alex göra tortellini åt oss
min hunger är på återbesök :)


// Fatty - your light in the last novembernight



1 comment:

Carolina said...

Väldigt fin adventsstjärna! Alex har fått vattkoppor så om du vill ha sällskap en stund kan jag och han komma t ex imorrn.:-)