Total Pageviews

Friday, November 21, 2008

ge mig rump-implantat

happ.

lagom till man kom hem från semestern så ska man bli sjukskriven 14 dgr, dvs ca 3 vanliga veckor...
inget allvarligt fast ändå så är det det.
på semestern efter duschen kontrollerade jag för säkerhets skull att jag inte råkat ut för
några tryckmärken.
men jodå, visst hade all solstols-sittandes och badande gett mig märken, på båda sidor. fick lite mini-panik. jag hade ju gjort allt rätt. suttit på dynan så mkt som möjligt, bytt sitt/ligg-ställning varje timme. ändå hade jag inte kunnat undvika dem.
beställde tid för kontroll och bedömning direkt vid hemkomst.

flashbacks till år 2000, febertoppar, antibotikakurer, såromläggning, infektioner, transplantation 2 ggr, sittförbud...it was a big mess. kämpade med det där djupa, stinkande, äckliga såret under en sjukt lång tid, tror det var ett år minst. det fanns bidragande orsaker som gjorde att det blev ett sånt extremfall just då, vilka jag inte kommer ta upp här och som inte inte finns kvar idag.
än är det ju inget sår och så ska det förbli. bara märken av grad 1.

avlastning, avlastning och avlastning som gäller nu.

flyttat ut till soffan och ser mina serier, bloggar och roar mig bäst jag kan.
denna vecka jobbade Alex kväll så jag har haft en del sällskap under förmiddagarna.
skönt, så det inte blir helt ensamt.

det är ju tur att man bor med nån, hur skulle man gjort om man varit ensam?

nä, nu har jag sån huvudvärk, dags att döda den med nåt piller.
yr i skallen. tror inte det är sunt att bara ligga här hea dagarna.
man känner sig ganska lat, onyttig och allmänt maktlös.
irriterande när man mår bra annars, bara arslet som ska bli friskt.

skriv gärna kommentarer. jag har ju inte så mkt till liv just nu.


// Fatty - not sitting on her ass

6 comments:

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

darling! bara vila arslet så mkt du kan! I'll take care of you! du måste bli frisk till den 29:e och den 5:e!!! ngr timmar kanske du kan sitta? vi löser det där darl. love u now and forever ever ever...!

Pöss/ a memory.../Layzy Lady

Anonymous said...

Men du, stackare. Inte bra. Bra däremot att du tog tag i det så fort. Vårda rumpan nu, för några sår vill vi inte veta av. Jag saknar dig. Ska komma och roa dig så fort den förbaskade uppsatsen är färdigställd. Kram

Johanna Lööw said...

nej men usch vännen.. Låter inte alls någe vidare! hade du en bra semester annars? Du får gärna blogga om dina bravader.. =D.. Vi som inte ser dig så ofta vill också hänga med.. Tihi..
Puss och kram!

FatCat said...

jag har ju laht upp bilder på semestern. finns inte så mkt att säga än att låta bilderna tala för sig sjäv :)

Anonymous said...

Åh, vad tråkigt! Men skönt att det inte var värre i alla fall. Härliga bilder från semestern förresten, ni verkar ha haft det riktigt bra :-)
Skickar en stor kram

Anonymous said...

Darling inget kul det där med rumpan men vi får ju hoppas att det blir bättre.. En trevlig semester hade vi iallafall..
Miss you