Total Pageviews

Friday, November 28, 2008

bak-dag

det är sent

jag är mosig i skallen efter ett serie-maraton.

var på återbesök idag och kolla märket.
det yttersta hud-lagret hade skavts av,
hon sa att det kunde vara en fördröjd följd av vad som ändå skulle ha hänt, med eller utan skyddsplattan som täcker över, som en slags extra hud.
hon verkade inte så bekymrad och de andra märkena sa hon var borta.
ska ringa igen på tisdag och säga hur det ser ut, så får vi se om sjukskrivningen blir förlängd.

vägde mig också, hade ju hoppats på att väga lite mer.
får äta upp mig under julen. inte för att jag förstår varför så många fettar till sig överhuvudtaget under den tiden.
så gott är det ju inte, julbordet.
och all godis och choklad...jag förstår inte hur man får i sig såna mängder, det blir alldeles för sött i längden.
man kan tro att jag borde förstå den där biten med att inte kunna äta måttligt.
men just julhelgen står för mig som ett stort frågetecken.

har sovit dåligt de senaste nätterna
magmunnen som smärtar och tabletterna jag äter verkar inte hjälpa.
så jag äter snälla saker med jämna mellanrum för att få bukt på det hela, plus värmer vetekudden.
den är en sann vän vid hög smärta.

om inte annat så somnar man tillslut av utmattning pga sömnbrist.

Alex passar upp på mig och fixar. det är som sagt tur att man har nån här hemma.
det är guld värt.
och hon läxar upp mig då och då när jag hoppar upp i rullen för att "bara" hämta nåt.
sötnosen är orolig för mig.

fick ett mail från en väldigt väldigt gammal god vän från förr.
blev otroligt glad och överraskad. oj, vad många år som passerat.
vore verkligen kul om vi kunde ses igen. så mkt att ta igen.
spännande. får se var och när det blir tillfälle...

borde väl sova nu än att ligga här o gnälla.
men jag blir ju inte särskilt trött av att ligga här all day long.
kanske kikar på nån film som igår...
har verkligen kommit efter vad gäller filmtittandet. mer serier som tar över nu.
roligare när man får följa karaktärerna en längre tid.

har fortfarande lie färg kvar sen semstern, men visst är det ironiskt
när man väl fått lite nyans på trynet, då ska man stängas in och blekna bort.
det är väl helt enkelt inte meningen att jag ska ha en frisk och fräsch ton.
min uppgigt här i världen är att se till så att alla andra känner sig bruna i jämförelse.
nån ska ju ha det jobbet också.

grejen är ju den att jag aldrig ansökte om det.
well, får se det som en gåva.

japp så gör vi


// Fatty - horizonthal

1 comment:

Anonymous said...

Å du Fatty, vi är två blekfisar! en konstig grej, jag har inte kunnat sova senaste veckan, och har magkatarr. När jag inte kunde sova i onsdags natt så tänkte jag på dig, skulle ha sms:at så hade vi kunnat ringa och prata varandra till sömns....jag tror vi hade lyckats! På tal om serier, jag antar att du redan sett, om inte, True Blood. Jag är besatt. Jag gillar den verkligen!

Ses på onsdag, jag kommer då, bestämde jag nu.

Tchüss!