Total Pageviews

Monday, January 1, 2007

6 ut, 7 in

Första dagen på det nya året. Kom nyss hem från Alex o Jonny. Firade där igår och blev kvar på soffan. Omöjligt att få tag på taxi hem. Längtade till min egen säng men det var mysigt att äta brunch på nyårsdagen med sällskap och titta på Ronja Rövardotter.

"Vaffu, vaffu gör dom på detta viset?
Ha sönder taket?
Vaffudå?"

Världens coolaste varelser. Men hur mesig är Birk egentligen?

Tänkte inte avge några löften utan som jag sagt förr så kan man alltid ha önskningar eller förhoppningar om hur året ska formas och bli. Hur och vad man ska göra med diverse ovanor eller grejer man skulle vilja utföra. Som det här med träning. Men nu ska jag o Alex äntligen börja. Redan denna månad. Hoppas det funkar bra för mig på stället vi tänkt. Time to act and stop talking.

Behåller resten av önskningarna för mig själv. Bäst så. Räcker med om jag vet ifall jag lyckats eller ej att genomföra dem.

Nu är det bara o ta tag i livet. Ringa och jaga jobb. I februari tar aktivitetsbidraget slut, iaf det hela, så det blir spännande vad som händer sen. Vill verkligen hitta ett bra jobb, helst på samma ställe som Alex, plus få tjäna mina första pengar på riktigt. Visst har jag fått lön förr, men räknas inte riktigt till det här. Det var 5 sista dagarna på "Jarre" (Jarowskij).

Januari here we come, 2 fester ( än så länge vad jag vet), jobb-jakt och träning-introduktion. Jorå, jag tackar jag. Här kommer vi inte bli sysslolösa.

Dags o fila på inbjudningslistan...snart

// Fatty - ready to dive in

1 comment:

Carolina said...

Gott Nytt År!
Lycka till med projekten!
/Kram Lina