Total Pageviews

Wednesday, January 10, 2007

Försvunnen

Har levt i exil sen måndags kväll. Inte varit kontaktbar och jag är ledsen om jag gjort någon orolig. Jag behövde komma bort. Fortfarande lite förvirrad av hur jag ska hantera det här med jobb. En del av mig vill bara ge upp...leva på bidrag som samhället verkar tycka att man ska som handikappad. -Sitt hemma och ruttna, ha inget liv, tjäna inga pengar och ha inte ett socialt fungerande nätverk. Men jag är trött på att gnälla, iaf om samma sak hela tiden. Om jag ska gnälla kan jag väl åtminstone hitta nya saker. Tjat är trist och gnäll är trist, men tjatigt gnäll måste väl vara det värsta?

TACK alla ni som skrivit och muntrat upp mig. Det värmer och hjälper mer än ni tror. Stor kram till er!

Fick sms av Alex, tydligen har jobb-kvinnan sökt mig. Kanske inte helt kört ändå. Keep your fingers crossed att man inte gjort bort sig för att man inte varit nåbar. ja alltid är det nåt. Haha.
Say your prayers, sa ringa henne nu. Får se vad hon säger:) .

// Fatty - game on?

6 comments:

Anonymous said...

Såhär. Det kan vara oerhört segt även för ickehandikappade att få till ett vettigt jobb, frustrerande i ditt fall är ju att du är så på G och att det varit så nära. Det kommer att lossna. I know.
Man får exila sig, men lite oro har spritt sig.
Stor kram

Anonymous said...

Välkommen ut ur exilen... Hoppas verkligen det löser sig för dig Man tycker ju att Stockholm borde ha hur mycket som helst att erbjuda... och inte se det som ett hinder att "behöva" söka bidrag när man anställer... Men ibland är världen bra underlig...

Eisiv said...

Är lite dålig på att kommentera men kollar varje dag om du skrivit nåt nytt och visst har jag tänkt på dig och bett för dig speciellt efter ditt förra inlägg. Hoppas att de verkligen kom på bättre tankar och förstår vad de går miste om om du inte får jobbet.
By the way ser vi fram emot att äta tårta på lördag bl a. Förresten hur mycket på din önskelista är fortfarande aktuellt?

Carolina said...

Jo en viss oro spred sig, en av dina vänner sms:ade mig så även jag smittades lite...men men du kan ju informera om framtida exiler på bloggen så vet vi! Kram på dig, precis som A.J säger är det tufft för många att få jobb speciellt de önskvärda, men ge inte upp! Det kommer att ordna sig. Som du vet var det väldigt segt för Holts väldigt länge(eller hur?).

Mr 51 said...

Hoppas att det gick bra i telefonen!! =)

By the way...om du ändrar på din adress till denna blog skulle det vara bra att säga det...för länkarna hit funkar inte annars... =) Du har ju ändrat på ordet "chill" i din adress... Just so you know.. =)

Hoppas allt är bra och att vi kan komma upp sen!!! Kram på dig!!

FatCat said...

Jo jag vet att jag har ändrat, men gjorde det sent igår så jag har inte hunnit informera er eftersom jag inte sov nåt inatt och var tvungen att sno lite av dagens timmar. Kunde helt enkelt inte somna. Har ändrat adressen som man kan kopiera på msn iaf. Men ledsen att jag strulat till det lite. kunde bara inte stå ut med att det var felstavat. Bättre sent än aldrig :)