Total Pageviews

Monday, January 8, 2007

It's all about the money

Tidigt på morgon får jag ett sms. Detta bekräftar det jag senare dagar har trott. orkar inte reagera utan vänder mig om och tänker - jahapp, då fanns det ingen anledning att gå upp idag, eller någon annan dag framöver.

Jag vill bara sova bort all denna dötid. För ingen fattar ju hur bra jag är. Ingen producent vill anställa mig, för jag är för krävande antar jag. Jag jobbar ju inte som dom vill. Men jag har inget val. Jag hinner inte ens komma på nån intervju, för så funkar det inte. De ringer för de är så desperata efter folk, men eftersom det alltid finns nån tönt som kan jobba häcken av sig för inga pengar, tar dom ju såna.

Hur ska jag kunna få nån chans överhuvudtaget när inte ens desperata människor som verkligen är i behov av personal inte vill ha mig? Då hjälper det nog inte med att komma med snacket om lönebidrag osv. Som om dom har tid att lägga på och ta reda på om de är kvalificerade för denna lilla bonus. De behöver folk NU och hittar dom inte det dom söker på en gång är man borta ur leken.

Jag kan lika gärna gå o lägga mig igen. Jag orkar verkligen inte kämpa emot, vad ska jag göra?

Snart blir jag bara ett apatiskt paket. Grattis världen, ni dödar en som på riktigt vill göra nåt med sitt liv. Men vad spelar det för roll. Hon kostar bara massa pengar.


//Fatty - Sleeping her life away


p.s Just det folket, det var DET som var den glada nyheten, trodde jag. Det lät verkligen som om jag skulle få det.

5 comments:

Mr 51 said...

Surt att dom sa nej. Men jag menar, det var ett företag som sa ja förut. Det borde ju finnas fler företag som är likasinnade som det?! Men det kanske inte finns så många tvproduktionsbolag i Sverige. Kan man inte presentera lönebidraget på ett tidigt stadium så att dom känner att dom har "lite mer" tid att kolla upp det?! Hur snabbt anställer dom folk, dom borde väl hinna med någon snabbkoll. Kanske du kan göra jobbet åt dom (vet ju själv inte hur det funkar) om det är en möjlighet. Då behöver ju inte dom själva kolla efter om dom är berättigade. Men det kanske beslutas av någon nämnd, eller något..?! But I feel for you my sister. Well well, nu ska jag gå och diska...hoppas allt löser sig för dig! Kram på dig!!!

Camilla said...

Men grrrr, blir så sur på att det ska vara så svårt. Ge fia jobb, hon kommer ju glänsa av bara *pip*. Hang in there!

Anonymous said...

Åh, gumman, vad trist! Att det aldrig kan lossna någon gång! Skickar en stor kram och hoppas att du snart orkar ta dig upp igen.

Carolina said...

Otroligt tråkigt! Det måste ju ljusna tycker man...tänket på dig!Kram Lina

Anonymous said...

tack för ert stöd. kram