Total Pageviews

Monday, January 29, 2007

It ain't over until the fat lady sings

Nu är jag här... nu ska allt bli som vanligt. Jag vet att det har känts tomt utan mig här, men ni behöver inte längta mer. Here I am.


Så...veckan före festen (dvs v. 3) var ganska hektisk och jag skrev ju i stort sett upp hela mitt schema så alla kunde ta del av den. Vad som inte stod med var att jag under veckan drabbades av en konstig mun-irritation, tandkött svällde upp, tungan fick blåsor och brände, tänderna var ömma och jag kunde inte äta, ibland inte dricka ordentligt på ett bra tag.
Nu ca 2 veckor efter det hela urartade så har det äntligen gett med sig och jag kunde härom dagen för första gången borsta mina tänder!!! Aldrig har glädjen varit så stor över denna aktivitet. Under hela tiden sköljde jag munnen med bakteriedödande, körde flourtabletter, V6-tuggummi och listerine. Det är ju bättre än inget. Gjorde även lite egna häxbrygder på honung, citron, vitlök, vitpeppar m.m

Så frustrerande att inte kunna funka som människa utan att börja dagen med 2 treos. Helt otroligt att jag ens kunde prata. Nej det var en väldigt märklig upplevelse och hoppas aldrig den kommer åter.

Födelsedagsfesten (lördag 20:e) var väldigt rolig. Så många fler än vad jag hade räknat med kunde komma och det slutade nog precis på 30 personer jämnt. Och inte behövde jag göra särskilt mycket, mest mingla och prata med folk. Peter och Sofia mfl. tog tag i köket och ordnade både bål, värmning av piroger och upphällning av snacks osv. De behövde tydligen sysselsättas och gjorde det helt på eget bevåg. Jag kan ju inget annat än njuta av lyxen att ha så hjälpsamma vänner.

They brought it on their own.

Självklart föll snön under hela festdagen och kvällen (även natten), det var vackert men ganska bökigt för vissa gäster att ta sig ut/hem. Antar att T-banan strulade osv. Men de hittade hit och det var otroligt roligt att se alla. Mer eller mindre vatten hade runnit under broarna sen sist jag såg en del av dem.

Följande dag, söndagen bestod inte i så mycket städning som man kan ha befarat. Det var mest plocka lite och slänga alla flaskor och burkar, engångstallrikar och bestick osv. Sen var det mest snacks-skålar o plåtar som skulle sköljas upp.

Förra veckan (v.4) var jag fortfarande lite sjuk i munnen, men bet ihop med viss gnäll då och då. Otroligt pigg för att ha levt på så lite mat och ingen kajos. Den brände ju sönder munnen om man skulle ta nån. Började ana lite pirr på festen, men jag drack mycket vatten och fick i mig 2 piroger o lite sallad så det blev bra i slutändan med små-kramperna. Nu kan jag ju ta det som jag ska.
Så oroa er inte, I'm fine :)

Trots min pigghet i skallen så var kroppen helt slut rent fysiskt (motsägelsefullt nog), så jag tog och vilade upp mig och såg film, hängde med vänner.
Begav mig faktiskt ut och dansa med Sofia x 2 i lördags.
Nytt ställe men konstigt folk. Annars bra musik och trevliga, hjälpsamma vakter.
Blev väldigt trött och åkte hem strax innan de stängde för att slippa köa i garderoben.
Det är fantastiskt vilka spån det finns. Folk säger tydligen vad som helst till en...det är ingen stil på dem längre. Nån galen äldre kvinna tog tag i rullstolen bakifrån och tyckte hon kunde snurra lite och svänga i takt med musiken, jag sa att så fick hon inte göra...
Det är som om någon skulle ta tag i hennes/dina ben och styra dom...fruktansvärt obehagligt.
Har inte folk mer vett än så?

Idag kom jag upp hyfsad tid för att inte bli beskylld för begynnelse-till-vända-på-dygnet-syndromet.
ringde/fixade lite ärenden,
tvättade 2 maskiner,
diskade
förnyade mitt bolån,
tog till vara på alla limes och citroner som blev över efter the big b-day-party.

A pat on the back is just fine by me.

Hittade citruspressen långt bak i köksskåpet, sen var det bara att köra på. Nu kom den väl till hands. Annars står den mest där o samlar damm. Hittade grejer jag glömt att jag hade och det slutade med att jag rensade/städade skåpet också. Ja men när man ändå har andan uppe kan man väl köra en repa?

Hm...risken finns att detta blir långt. Jag som hade blivit så duktig på att hålla mig någorlunda kort. Eller vad säger du Mattias, käre bror?

Ska se klart på Eddie Izzard, han är kul Har du tråkigt, sök upp honom o ladda hem nåt program. Han är ett uppåttjack.

~*~

Fatty - eldigt effektiv

4 comments:

Peo said...

Trevligt att höra från dig, läste til the bitter end.
Blev det som du ville med bolånet?

Anonymous said...

Welcome back! nu ska jag sova...trött trött efter att ha jobbat 8 dagar i sträck....ledig imorrn...måste dock fixa lite inför div kalas!
Kram Lina

Anonymous said...

Han är ju även Robbans favorit, icke min, men rolig ja.(Eddievarianten) Din fest var supertrevlig. Synd med lördagen men hoppas du vill hänga med två systrar fredag dag. Vi kommer väl mest softa kanske förbereda lite inför pizzbak o så.
//A.J

FatCat said...

Ja det gör jag gärna, men jag sms:ar oxå för säkerhets skull. Kommer gärna på fredag och hänger. Bestämmer lite om tid o sånt sen.