Total Pageviews

Thursday, January 31, 2008

nu bör det bara gå uppåt

Om jag sitter framåtvikt med överkroppen lutad över benen, med nymicrade värmekudden pressad mot bröstet så gör det inte lika ont. Men det slutar inte. Trots tabletter, smärtstillande, mannagrynsgröt, vitt bröd...det gör ont och har gjort det sen klockan 03.00 inatt.

Stannade hemma. Detta var droppen. Tänker inte sitta där och pressa fram glada och artiga godmorgon-hälsningar till blivande hotellgäster.

Men men...det känns lite bättre nu. Hopppas det fortsätter så.

Surt bara att sista dagen på månaden skulle bli en sjukdag. Hade klarat mig så bra från såna nu på sistone. Aja, jag kan ju verkligen inte göra något åt detta så...ska sluta obsessa.

Igår var jag duktig och fick bort diskberget sen festen. Plockade ner rena tvätten och satte papper i pärm. Fick nån slags släng av effektivitet där emellan lättjan och frosseri. Trevligt.

Solen lyser minsann. Det är ju synd att man inte är så outdoorsy. Annars hade man tagit en promenad. Ja det är synd när man inte är lagd åt det hållet. Men man kanske kan bli, om nån smittar mig.

Granen är kvar, förra veckan lyckades Charlie väcka mig med att välta den för andra gången. Det måste ju ändå räknas som ganska fantastiskt att den bara åkt i backen 2 ggr sen början av december. Jag hade absolut räknat med mer kul-kras. Men ack så jag bedrog sig.

Ska nog se lite film. Behöver distraktion.

Känner mig smått lustig, sittandes här dubbelvikt, skrivandes med lapen nere vid anklarna. Vilken tur att ingen kan se mig nu.

Btw....tycker det kommenteras alldeles för löjligt lite.
Det är ju såna små detaljer som gör bloggandet till en fröjd.


/ Tjockiskatten, ihopvikbar o klar för film-eskapad

4 comments:

Peo said...

En syn för gudar alltså, dubbelvikt dotter.
Krya på dig så kanske jag kan titta förbi på lördag o smitta dig med lite magsjuka. Vet inte, får väl se; Anders P. och jag är i huvudstaden ca 13:00 - 22:00 lördag.
Värmande hälsningar fr fadern

Anonymous said...

Trist att du ska ha ont. Hoppas det snart går över så du kan bli ditt vanliga jag igen. Men det skulle ju onekligen vara en ganska rolig syn att se dig sittandes dubbelvikt med datorn nere vid fötterna.
Vore ju kul om du hade tid att ses en sväng på lördag. Men vi får väl höras närmare om det.
Ha det så bra å hoppas att du snart rätar ut dig.

kram linda

Anonymous said...

Hej min vän! Hobbydoktorn här. Jag vill bara veta vad för medicin det är du tar? Jag skall se till att ringa dig endera dagen. Är bara så löjligt trött och tom i bollen, hektiskt schema och energitom. Nåväl, vi hörs förhoppningsvis snart. Tänk på att äta OFTA och LITE, inte för varmt och inte för kallt. Man skall göra det lätt för magen. Kram/Anna

maro said...

Du får väl börja kommentera lite på min så kanske det händer nåt vet du! ;o) Hoppas ditt onda går över snart sis!

Kram kram!