Total Pageviews

Thursday, March 22, 2007

The Challenge

Jag antar Johos (Jolow) utmaning i hennes blog.
Here it comes...

Regler:
- Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
- Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglena för spelet.
- Till slut väljer bloggarna sex nya bloggare och göra en lista på deras namn.
- Efter det är gjort så skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar.


[1.] Jag är isoman, alltså jag älskar is, har det i allt, te, mjölk, vatten, kaffe (de fåtal gånger jag dricker kaffe). Har lugnat mig på den fronten, men detta beror nog mest på att man blir så kall. Årstiden som råder är inte den bästa för nerkylning av kroppstemperatur.

[2.] Jag har alltid haft svårt för att låta saker vara, som har trillat ner på golvet. D v s om någon eller jag tappar nåt på golvet, eller något ramlar ner, så måste jag omedelbart plocka upp det. Kläder har jag aldrig lagt på golvet om de inte är smutsiga. Skulle aldrig få för mig att låta rena kläder ligga o skräpa. Förutom i min säng där allt hamnar då jag provat ut. När högen blir för stor, förflyttas plaggen åter igen till garderoben.

[3.] Har alltid haft svårt för att mixa för många färger vad gäller kläder, inredning och även blommor/växter. Det är därför jag alltid velat ha gröna växter eller vita blommor, så man slipper all denna blanding av rosa, rött, gult och orange. Det blir för galet för mig. 2-3 färger är helt ok, men sen börjar det bli för mkt.

[4.] Jag är ett nudelfreak! Älskar nudlar i alla dess former och i olika rätter. När jag var till Thailand för inte så jättelänge sen, åt jag i princip bara nudlar. Nästan aldrig ris. Till frukost, lunch och middag. Ni som inte är insatta ska bara veta vilka härliga variationer det finns. Vattnas i munnen på mig när jag skriver om det. Är stammis på Asien Livs, medborgarplatsen och handlar hem 30 påsar instant noodles rätt ofta (kan ta slut på 2 veckor), blandade sorter (av riktiga märken som mama, waiwai och yumyum). Ni som tror att ni vet hur snabbnudlar smakar bara för ni köpt några äckliga på Coop, testa dom jag snackar om. All jag introducerat dem för har upplevt den fantastiska skillnaden.

[5.] Hatar bananer, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Jag vill inte ta i dom och jag vill inte känna lukten av dom. Har försökt häva min avsky genom att smaka men det slutade i att jag bara ville spy.

[6.] Listor, I love them. Skriver att göra listor, shoppinglistor, vilka filmer jag sett - listor, vilka filmer jag vill se - listor etc.


Sådär ja, hoppas ni alla känner mig lite bättre nu. :)


Jag utmanar:
1. Lina
2. Alex
3. Maro
4. Big-up Andy
5. Lotta? (du kan ju skriva i familjeblogen om du vill)
6. mamma eller pappa, vem som nu känner sig manad.


// Fatty - peculiar

3 comments:

Anonymous said...

Jag antar utmaniningen snart...puss

Anonymous said...

Nu har jag antagit utmaningen

maro said...

Jag har antagit din utmaning!