Total Pageviews

Wednesday, March 21, 2007

Växel-Häxan härskar igen

Tillbaka på jobbet, började i måndags efter en lugn kurerande helg med sällskap och film.

Det som är lite surt just nu är att min dator har gått och dött. Det började med att den startade om sig själv om och om igen. Hade uppfört sig liknande nån vecka tidigare men då hade jag låtit den hålla på och tillsut kom jag in i win och kunde använda den normalt...men den höll bara en vecka, sen ville den inte mer. Probemet med dessa burkar är ju att hitta felet när den väl pajar. Det verkar ju vara nåt galet på minnena, enligt min käre bigbro och andra (även enligt mig själv lite iaf..oxå faktiskt). Men Mike ska hjälpa mig kolla hårddisken, är den ok så har man uteslutit ännu en grej. För det har liksom inte gått att installera om win, provat 2 olika skivor, så kan ej skylla på programmet. Happ, nu finns det inget på min dator. Allt var ju tvunget att raderas i o m den tänkta omformateringen. Nåväl, finns det något mer nervkittlande än att snacka datorer? Svar tveklöst ja.

Sitter och försöker komma in i det här med att hantera faktureringsunderlag och vouchers etc. Roligt med nåt nytt. Annars är det ju telefonen mest och den kan man ju lessna på, särkilt när inget händer på en stund.

Så kära fadren, nu har du svaret på din fråga. Ja, jag jobbar, men deppar lite för mitt fönster mot världen har stängst för ett tag. Vem vet när jag får min dator fixad. :(

Kanske nästa vecka?

Tur att det händer lite saker i helgen. Det blir helkväll med the ladies hemma hos Marie med spel o gott för mun o mage. Sen blir det 25-års fest, dj-rickard fyller och bjuder till fest på club. Jag drar med mig Alex iaf som sällskap och social backup. Måste komma ihåg att o.s.a, sista dagen idag. Vet själv hur skönt det är när folk gör sånt i tid.

Igår mötte jag upp Anna vid skanstull och tog en repa bort till East Street för o införskaffa ny pärla till min piercing-stav. Personalen "pimpade" min kärra med snygga East Street-märken, dolde fulas Panthera-märket på rullen, asbra! tack för den!

East Street är en seriös piercingstudio, som fokuserar på utbildad personal och renlighet, tips till såna som funderar på sånt. Själv visste jag redan som 14 åring att jag ville ha en ring i näsan (har iof en stav med pärla numera). Men det blev inte av förrän jag skaffade mig egen bostad och egna regler. Så kära föräldrar, jag väntade länge... trots allt så är det väl så att man får hålla sig till husets förhållningorder under tiden man bor där. Men sen var det upp till mig. :)

Imorgon finns det lite lösa planer om att träffa Alex och kanske få utnyttja datorn deras (Alex o hennes sambo) för att se till så räkningarna betalas i tid. Noggrann med sånt.

Funderar på hur det funkar det där Joho med utmaningen? Skla jag bara skriva att jag antar den? Ge mig direktiv. Asta pasta!

Snart är det lunch och sen ska jag bege mig hem, handla lite stuff jag behöver i FC först. Så många grejer jag skulle behöva göra men som är smått besvärliga. Hm, blir lätt att man "glömmer" bort att göra dem. Skulle tex behöva lämna in min gamla rulle på hjälpmedelcentralen, men lätt liksom för mig att rulla iväg med den på egen hand. Eller förresten det funkar bättre än man tror, men att få plats med två stolar i min lilla hiss, it's a big NoNo. Så bara att ta mig ut är lite klurigt. Får väl be nån snäll vän om hjälp. Kanske passa på och köra en liten service på min nya kärra när jag ändå är där.

Ah well...comme si comme ca.

Cama, har du bytt till Cartong? När hände detta?

Livet är fullt av överraskningar.


// Fatty - not that hungry

3 comments:

Camilla said...

nono, I'm not Cartong. Det är nån annan av Joloows små filurer ;)Jag är still jag. Och ang. utmaningen så skrev jag bara, väntade aldrig på att hon skulle säga nått. haha. Jag bara körde på...gör det du med vettja. Kram till dig vännen.

Anonymous said...

Å de är verkligen trevliga på East street. Synd att jag har svårt att titta på dem, känner mig otrevlig. MEn jag kan helt enkelt inte titta på alla de där hålen, deras örsnibbar är ju liksom inga snibbar utan totalt genomträngda, ryyyyyys. Det är helt enkelt för mycket. Jag kan fortfarande inte förstå att jag klarade av att fotografera när han piercade dig.
Det är styrka. Ska bli så trevligt imorgon. Just nu, tentaplugg=ångest, fast i lagom, kontrollerad och aningens peppande form.

Promiscuous said...

Lessen att vi inte kunde ses idag, men vi ses ju iaf på lördag!=) det ska bli jättekul!tvättar och har mig idag, innan jag ska träna...vad sägs som gärdet nästa vecka? kramar!