Total Pageviews

Friday, December 1, 2006

Bar mark synonymt med Happy fatty :)

Jodå.

6.30 Upp o hoppa, gnugga sömnen ur ögonen.
7.00 Frulle
7.45 Klar o dödar tid genom att lattja med kattkräket.
8.10 Slänger sopor och hoppar in i taxin, mål Titan Television.
8.16 Klara ringer och tycker jag ska komma 9.30 istället för 9.00, hon hade fått hjärnsläpp och glömt deras personalmöten varje fredag...
-Du kanske kan ta en fika så länge?
-Jadå, inga problem. (vad säger man när man befinner sig i underläga liksom?)

8.30 På plats, vilket är löjligt, var är alla bilköer när man så väl behöver dem? Är på tok för tidig. Happ, 1 h att döda. Rullar iväg och roar mig på Valhallavägen. Hittar noll fik. Sätter mig vid en pressbyrå och tar en te, glor på folk som rastar sina hundar. Självklart dör iPoden och jag sitter där, låtsas att jag lyssnar på musik. Slipper man snacka med folk om nån sulle få för sig den galna idéen.

9.45 Börjar bege mig lite smått till Titan igen. Utanför vid porten gör jag sällskap med lite folk som skulle ta en rökpaus. Själv har jag aldrig fattat tjusningen med denna nasty vana. Snackar med en tjej som gått i samma gymnasieklass som ett gammalt ex till mig. Roligt.

Well, går in samtidigt som puff-folket, väntar vid receptionen en bra stund medans de springer runt och letar efter denna väldigt upptagna Klara. Hon komer tillsut och visar mig runt, snackar lite hur man skulle kunna lägga upp olika arbetssätt. Inga aktuella jobb just nu, men i vår brukar de behöva ett gäng. Men hon vet iaf att jag är tillgänglig för diverse extra jobb ifall de behöver sätta in nån mer under en kortare period. Nice.

Träffade 3 personer som jag jobbade med under den senaste produktionen på "Jarre". Kul att inte vara helt okänd, att man ändå känner igen en del. Titan är lite mindre, men mer intimt och mysigare än gigantiska Jarowskij. Alex trivs, så, det vore kanon o få prova nåt nytt.

Får se hur jag gör med tiden som finns kvar. Om jag ska söka nåt annat så länge eller ha minisemester. Inte så långt kvar...det viktigaste är ändå att man vet att det kommer finnas jobb framöver. Det är ju ovissheten som äter upp en inifrån.

10.45 Åter hemma och svinhungrig. Bloggar (eller skriver man med ett "g"?). Ska nog se det inspelade Everwood. Rätt tragiskt just nu. Men hoppet lever.

Ok. December är här. Tände mitt kalenderljus (heter det så?) vid frukosten imorse.
Ikväll vankas tacomiddag och Idol-finals-gloende hos Alex, med Alex 8of course) plus hennes vän från hemstaden som är på besök under helgen. Sen ska vi ut och slarva.

Mattias, jag försöker vara lite kortare, svårt mannen. I am what I am.

Tipp Tapp....

1 comment:

Camilla said...

" Självklart dör iPoden och jag sitter där, låtsas att jag lyssnar på musik. Slipper man snacka med folk om nån sulle få för sig den galna idéen." Haha, du är ju bara för rolig fia! Ser det framför mig ;)Ha det gott!