Total Pageviews

Thursday, December 7, 2006

Östermalmstanter stinker?

Eftermiddag, Charlie ligger på skrivbordet framför mig och tvättar sina tassar. Extreme home makeover står på i bakgrunden. Har precis avslutat en film som kom upp som ämne igår på min date. Romper Stomper, en av de roller som satte Rusell Crowe på många människors läppar. Nåja, det var längesen jag såg på film, har varit mycket serier man behövt följa så det har inte varit läge.
Visserligen kan jag vara uppe sent och se dom då, men risken finns att jag vänder på dygnet igen och det är inte lika lätt att vända tillbaka det.

Happ, date? Ja, kan man säga. Det var trevligt och vi hade trots våra ganska olika liv och intressen en hel del att prata om. Nice med en rejäl köttbit också, nu snackar jag mat för den som missade det :). Vi var på en av mina personliga favoritmatställen, Fridays och personalen var som vanligt väldigt trevlig. Hög musik så man var tvungen att tala tydligt och med en starkare ton.

Strax innan träffen var jag iväg till Kista o hälsa på min blivande lilla katt för andra gången. Så söt. Men jag hittar fortfarande inte bland de där knäppa husen. Kom vilse så kattkvinnan fick bege sig ut o leta upp mig. Haha.
På vägen dit hade jag samåkning med 2 damer som skulle av på Östermalm. Taxichauffören frågade om de hade druckit öl för att de luktade som det. Haha, varför råkar jag alltid ut för skumma förare? Ärligt talat, de doftade inte rosor direkt men säger man verkligen så till en kund?

När jag kom hem var jag inte riktigt sugen på att sova så jag satt mig i min härliga fåtölj o glodde på The Exorcism of Emily Rose, tror att själva Ecorsisten-filmen är inspirerad av det här verkliga fallet som Emily Rose handlar om, man fick följa rättsprocessen som ägde rum efter det att Emily dött. Det hävdades att prästen som utfört exorcismen hade misskött sitt ansvar och därmed bidrog till Emilys död. Det var en fight, vetenskapen vs. tron på det övernaturliga. Mycket intressant.

I afton kommer Joho en sväng, ska kinesa här.
Trevligt med lite sällskap.


Well, kanske ska kolla om det finns några Justin biljetter kvar.
Hade glömt bort det där.



(lite senare....)


Tataaaaa! Nu har jag lottat vem som bli tomte till vem. Here we go (vänster namnrad är "tomtarna"):

Patrask - Mattias
Sofia - Lotta
Mattias - Lina
Lotta - Patrik
Lina - Sofia

Om det finnes klagomål så tas dessa icke emot. Nu får det bli såhär. Jag tog på mig rollen att lotta eftersom ingen annan tog intiativ. Oooh så ansvarsfullt av mig. Sådär ja!
Nu skulle jag och kanske många andra med mig, bli lyckliga över nån slags önskelista från Lotta. Mitt intresse ligger i både Lottas personliga önskemål och även kultingarna hennes. Du kan väl maila eller skriva dom i kommentarerna här? Tack på förhand.

Må julefriden lysa över er alla!

5 comments:

Eisiv said...

Hej Fia!
Jag kanske inte ska lägga mig i, men för mig var det lite oklart med "tomtarna". Jag trodde de skulle vara röda, men det är ju vänster namnrad som är röd. Kanske bara jag som är petig, men det kan hända att det behövs ett förtydligande där.

FatCat said...

Föööörlåååååt. jag ska genast ändra. det ÄR de röda som är tomtarna...

Carolina said...

Ja, dåså Sofia! Fram med önskelistan!
Tack för initiativet. Bra med handlingskraftiga människor! Och Lotta, även jag är intressera av dina barns önskemål!

maro said...

Nu ska det funka med familjebloggen!

Anonymous said...

Du skriver så bra min vän. Och kinesa kan ju vara ett av de absolut fulaste uttrycken ever:0)