Total Pageviews

Tuesday, December 12, 2006

Don't be so quick to...walk away, come dance with me

Anna!!! Nu du blir det dansa av i sommar! La nyss på luren efter att ha bokat biljetter till Justin. Och ja, det rockade en hel del igår i globen. Jag och Alex var på Red Hot Chili Peppers! Så kul o se dom där, sångaren studsade runt som han brukar på scen och grabbarna på bas o gitarr fick lira rätt mycket. De var väldigt duktiga och fick lika mycket utrymme om inte mer än frontfiguren. Kändes nästan som att han kanske var smått krasslig eller nåt, för han gick mycket bakom och på sidan om scenen när de andra körde sina olika solon osv. Han stannade framför trummorna ofta, drack ur en mugg och spottade. Förbandet b.t.w har jag ingen aning om vilka det var men Alex irriterade sig på att de stod och trängdes i ena hörnet av den stora scenen. Inte min typ av rock, det var medelåldersmän som körde nån snabbvariant.

Hur som helst så var det en höjdpunkt mitt i allt.
Behövdes.
Köpte lite lycka i form av en jättesnygg svart/röd sportjacka med R.H.C.P på ryggen. Kom på att tar man bort "R" så är det en ganska passande tröja. Fast insåg sen att man kan använda "R" också. Men vet inte om det var så fyndigt.

Imorrn kommer kattrackaren hit, som är döpt till baron av akutgruppen men i sitt akuthem har han hetat Ruben (slog det Baron???) och det ska bli spännande och se vilken behandling han kommer få utav Charlie. Borde bli glad, men katter är lömska.

Önskelista åberopar min kära syster yster. Hm, jo jag har väl kanske lite idéer. Tänkte att jag skulle klura lite mer och sen skicka iväg ett mail. Har dock fortfarande icke sett något från min andra syster. Lotta? Lever du? Bring it on!
Borde även boka tågbiljett hem-hem (dvs till päronen). Lämnar katterna i sin ensamhet några dagar, tar lite emot i och med den nya, men jag blir ju inte borta så länge och jag har inte direkt nåt alternativ.

Önskar jag hade happy news och så men det händer inte så förträffligt mycket just nu. Kunde fått ett jobb till, men tack vare min deltid så funkar det inte. Börjar snart misströsta. Gör ju inte så att man motiveras att söka nåt just nu heller. Alla vill ha heltid. Såklart. Jag bara hoppas det finns nån därute som kan och har råd att ge mig en chans. Hur ska det annars gå?

It's time for some miracles. It sure is.

Men julen är snart här, sen nyårsfest hos Alex och sen kommer min födelsedag. Finns ju en del och fira ett tag framöver. Inte dags o hänga läpp än.

Apropå läpp...är det nån som minns och har hört om historien om älgen med den jättestora läppen? Tror det var Sara H som berättade den för mig en gång, men nu minns jag den inte helt o fullt.

Scrubs får mig alltid att le, längtar till nästa avsnitt already.

6 comments:

Anonymous said...

HURRA! Haha. Kan du fatta att jag ska på Justin, så cooolt:) Jag kan tänka mig att det blidde show, läste att konserten var grym, den fick fina recensioner. Nu har du och jag en grej i sommar, det känns toppen. Jag är hängig, skall ladda hem vänner och dricka julmust nu.
*Schmack*

Anonymous said...

Just det angående katerna. Det som kan ske om de är alone är ju att Charlie äter upp den lilles mat, vilket inte är bra för då blir ju den lille utan mat i flera dagar. Jag vet inte hur man löser det, men en lösning måste ju finnas.

Anonymous said...

Eh haha. Jag ringde ju om detta dårå:) Det fixar sig vettu!

Anonymous said...

Värre kanske om Charlie äter upp den lille katen. Hemska tanke! Nej Fia, du får nog ta med dig de små liven till fäderneshemmet.

Lilla Li said...

ja, gör det, våra barn behöver befrias från sin kattfobi...

FatCat said...

trodde det var David som ogillade katter???