Total Pageviews

Saturday, December 2, 2006

Heartbeats

Igår gick jag o la mig mitt på dagen. Var så groggy så det var ingen mening att vara vaken.
Kunde inte äta så mkt, fastna bara i halsen.
Fixa till mig sen och försökte peppa mig inför aftonen hos Alex men var fortfarande väldigt seg. Hon hade besök i helgen av Jenny, en vän från hemstaden Ludvika. Skulle bli kul attt få träffa henne.

Vi såg idol-finalen och käka tacos och det blev ett lyckat finalresultat. Marcus har ju alltid lirat i en helt annan liga än Erik o de andra, men det hade inte spelat så stor roll för mig vem som vann, då Erik har varit den som utvecklats mest.

Nåja, efter mkt om och men var vi skulle dra så bestämde vi oss för ett ställe. Väl framme visade det sig att de skulle stänga vid tolv och det var inte många minutrar kvar (100 spänn var i onödan för taxiresa på helt fel sida om stan). Vi fick lalla från kungsholmen till söder, åkte en bit tunnelbana i o f sig men...segt. Hela vägen dividerade vi om var vi nu skulle ta oss till, köerna var långa var vi än skulle besluta oss för. Men hamnade där vi brukar, på ett säkert kort.

Slapp köa, rullen har sina ljusa sidor och musiken var bland det bästa som kunde spelats. Jag var inte helt på topp rent fysiskt och ville så gärna dansa. Frustrerande och så typiskt.
Under nattens gång blev allt bara jobbigare och hjärtklappningen som hade uppenbarat sig tidigare på dagen,blev intensivare och jag kunde inte andas om jag fortsatte dansa. När jag försökte överrösta musiken i samtal med folk var det tillräckligt antrsängande att jag var tvungen att hämta andan. Kände mig anfådd hela tiden. Till min stora besvikelse fick jag sätta mig på sidan av dansgolvet och iaktta resten av kvällen. Det funkade inte att dansa, som hela kroppen längtade efter att få göra, tillslut ville jag bara hem. Kände mig jättetråkig och tänkte på mitt sällskap som oroade sig och som kände sig taskiga för att de fortsatte dansa, men jag sa åt dem att göra det. Jag hade det rätt bra ändå. Kul o se på folk som rör sig till musiken. Nåt jag alltid missar när jag är på dansgolvet själv. Är så inne i mitt att jag inte bryr mig om omgivningen, dancewise.

Drog hem när stället stängde och Alex och Jenny drog vidare. Hade så gärna velat haka på, men nu var det som det var och jag ville inte hamna på akuten igen. Vem vet vad den här kroppen hittar på. Somnade på en gång när jag la mig för att sova.

Idag har jag lagat lussemuffins inför glöggaftonen imorrn.
Är ganska matt och vet inte om jag är bättre. Ska nog lägga mig och vila nu.
Varför klappar hjärtat mitt så hårt?

Feeling so old in a young body - Fatty

2 comments:

Carolina said...

Hmmmm.....märkligt. Men du måste ta hand om digg. Har näringsdryckerna dykt upp?
/bigsis

FatCat said...

nope, fick tillbaka den där blanketten, tydligen fel adress. har ju alltid haft förtryckta blanketter som man viker ihop och som redan är frankerade. självklart skickade jag till fel adress. Så nu testade jag en annan. får se...vilket gissel. behöver dom där i allra högsta grad.