Total Pageviews

Sunday, December 17, 2006

3:e Advent

Mitt ljus brinner ner mot nummer 15.
Jag vet... har inte tänt det varje dag, men nåt måste man ha som sprider lite julkänsla även om den kanske inte används som den bör.

Sista rostmackan, senapen, skinkan och majonnäsen står på bordet, allt redo för att ätas upp och avsluta frukosten. Jo det blev en sen sån idag. Har en halv flaska apoterkarnes julmust kvar och en massa saffransbullar i frysen. Ska nog fira lite advent här sen.
Me and my cats.

Haha, den lille är hur tråkig som helst.
Han är lite skygg fortfarande men jag har fått honom att kurra några gånger.
Framsteg!

Skulle gått på bio igår men vet inte vad som hände. Förslagsupphovsmannen behagade inte höra av sig, såg inte röken av på hela dagen. Kanske lika bra, jag var inne på min sista säsong av The 4400. Känns smått tomt när jag tillbringat de senaste dagarna att plöja igenom de tre säsongerna.
Nån som har ett liv till salu?
Nej men det var kul. Det är väl bra att man kan roa sig själv när det ändå aldrig blir som man tänkt?

Var iväg med bilen och trängdes på vägarna. Köpte mig en transportbur till lillfjanten och maten hade tagit slut på morgonen så det var dags med en stor påse till och när jag ändå var där passade jag på att fylla på sand-förrådet också. En matskål, likadan som Charlies, fast grön, slank med och sen var det bara att bege sig hemåt. Fick upp allt i ett svep. Hade tänkt att göra en rejäl tur i centrum men insåg med ens jag var ute o rulla med forden att det kommer inte bli nån shopping här inte. Klappar får handlas nån annan dag och mat till mig själv har jag ju faktiskt så jag klarar mig ett tag till.

Ett mycket bra beslut.

Så en lugn helg har det varit än så länge. Förväntar mig inget high life idag heller. Tyvärr måste jag bege mig ut ändå iaf till kiosken och hämta Justin-biljetterna. Förmodligen bra o få sig lite luft i dessa instängda lungor. Kanske blir lite shopping idag istället? Behöver lite omslagspapper. Sånt är aldrig fel att ha hemma. Har några fula rullar som står i skrubben. Sa jag att dom var FULA?

Nä, nu ska jag äta upp min sista macka o släcka mitt ljus.



P.S tänkte klistra in en fin adventsdikt här men det kunde man tydligen inte göra...

3 comments:

Peo said...

High life får det bli nästa helg. Sitter oxo här i min ensamhet. Har jobbat en del bl a igår kväll. Nu jobbar hustrun, så det får väl bli lite tv efter blogget. Notting Hill kanske, vet ej. Det löser sig med hitresa för dig och dina kattrackare, i värsta fall kommer jag och hämtar er.

FatCat said...

det var väldigt snällt. men å andra sidan har jag ju nästan aldrig bett om skjuts. så det kanske var på tiden :) jadu. till arboga har det löst sig. sen är frågan hur jag kommer hem till sthlm igen. men det ordnar sig.

Mr 51 said...

Åhhh...så lyckas du få med dig katterna nu när det verkar som att vi inte alls kan komma upp... =/