Total Pageviews

Saturday, December 30, 2006

Nu är glada julen slut slut slut...and blablabla

Jaha. Hur ska jag summera detta?

Storebror kom till Stockholm den 22:a och sen följande dag tod vi den sommardäcksprydda bilen över till storasyster Lina m familj för fika och däckbyte. Mycket trevligt intiativ.

Tillsut kom jag och broder iväg (de andra skulle köra julaftons-cermoni hemma i Sthlm för att sen följa upp). Ett par timmar senare var vi hemma hos mamma och pappa i Arboga. Katter, klappar och diverse grejer packades ur bilen och sen såg man icke röken av di små djuren (i a f dagtid) efter vi släppt löst dem. På nätterna kom de smygandes in till mig och satt en stund på sängkanten för att bli kelade med. Stackars krakar, vart hade jag fört dem och vilka var alla dessa människor som förde sånt liv? Det blev mer ljud på lördagen då storasyster Lina med ekipage kom och firade jul med oss.
På juldagen kom syster numero dos - Lotta, också hon med entourage och därmed steg ljudnivån till något som jag upplevde kunde tituleras som det allmänna, mänskliga örats smärtgräns. Ska man ha öronproppar med sig nästa år?

Trevliga barn, men ack vad glad jag är att de är någon annans.

Fick spelet Orangino av Lina och en slant av föräldrarna. Tack för julklappar och all mat och service som man ändå fick ta del av. Det var roligt att träffa er alla som lyckades närvara. Inte lätt o samla ihop vår stora utspridda familj.
Synd att vi skippa julgranen, men jag fick ju min tomtegröt och egna jansson utan ansjovis, så jag sänker respektfullt min röst. Som vanligt spelade vi sällskapspel. Och som vanligt blev jag väldigt förvånad över min seger i ett utav dom.

Körde hem på egen hand med hela packet i onsdags strax efter lunch. 5 ggr fick jag rulla upp o ner tills bilen äntligen var tom. Sen var det bara stupa i soffa och pusta ut. Allt var tyst.

Var iväg o laga 2 tänder idag, plus utförde andra ointressanta ärenden. Broder Patrask lyckades ringa precis innan jag skulle bege mig, så det blev en liten kortis med honom på luren.

Annars då? Nä, gjort majonnäs, fick med mig mammas recept och sen så har jag snackat med diverse folk på telefon eller via msn.

Men imorrn vill jag hitta på nåt. Dags att komma sig ut lite.

Snart så smäller det...som vi brukar säga.



// Fatty - a flower that blossoms despite the winther

No comments: