Total Pageviews

Monday, December 11, 2006

Tandchock!

Jaha nu blev livet ännu roligare. Nu får jag sluta äta sött, surt och sånt. Det fräter på emaljen. Ja, duh(?) men vad ska man äta då? Ska man få ha nåt roligt kvar i sitt liv? Äta är ju en av mina favoritsaker och det är ju så passande eftsrom jag inte kan gå upp i vikt, mer eller mindre bokstavligt talat. Men det är inte bara vikten man ska passa så...hurra för den förmågan.

What is this kanske du undrar? Ja, men kom ju nyss från tandläkaren och roligare kan man ju ha för sig än att betala 400 spänn för att veta att man ska få betala yterligare 1700 för de två hål som behöver lagas...för att inte tala om andra hål som kanske behöver ses till om jag inte skärper mig.

Nån som känner en bra privatläkare i närheten av Farsta?

Får jag gnälla ännu mer så vill jag bara säga att det är nog svårt redan, med all mat-planering och försöka få koll på blodsockret så att man inte faller i groggy-atacker eller hamnar på akuten igen. Så ska man reducera ännu mer glädje i fia-livet då hon inte ens får äta det hon verkligen älskar. Ja det är riktigt synd om mig nu. Blir så less. Grina en skvätt med mig. Jag som trodde jag hade nog med saker att vara arg över, men häpp häpp, detta glömdes visst bort att slängas på den gigantiska stinkande dynghögen som redan överskuggar mitt käcka fake-leende.


Enough selfpity.


Antar att det bara är att bli stenhård. Tänker inte ruinera mig p g a slarv. För jag har varit slarvig, det har jag. Men jag har baske mig inte ätit massa godis i tid o otid, snarare struntat i vissa viktiga rutiner och bara varit lat. Nog med bortförklaringar. Jag ska se vad jag kan göra åt saken. Har ju alla resureser redan, flourtabletter med smultronsmak, plackers, listerine och tandkräm och tandborste. "Toothcamp" som gäller hädanefter. Brush those holes away... Yey!

Och vadå gnisslar tänder? Vem skulle inte göra det om de hade mitt liv. Haha, skoja bara.
Jag är verkligen inte så bitter som jag låter. Bara skönt att vara lite besk och syrlig. Så länge jag inte tror helt och fullt på det så är det bara att väsa på.

Ok. Red Hot ikväll i globen. Kunde varit mer entusiastisk men någon tog det ifrån mig igår och jag hoppas att denna någon har en mycket bra anledning. Ärligt talat. Blev väldigt besviken oavsett orsak. Man väljer ju sina sätt att förmedla det på. Tack Alex för att du kunde ställa upp istället. Ängel. Kul o gå ensam liksom, nej, not, niet.

Fortfarande i nån slags fas då det mesta man styr upp faller. Vad finns det att säga om det? Orka liksom. Det är en sak o klaga på sitt liv och inte försöka göra nånting åt det. Men när man försöker och det ändå inte går, vad finns då kvar? Vet att jag gnäller en hel del nu, men seriously, detta är en blog, det är väl bättre att jag gnäller här än i dina öron? Trodde väl det.

Ska bli skönt att detta år snart är över. Det har haft sina stunder men i det stora hela så gör det inget att lägga det bakom sig.

Oh bitterness oh bitterness, merry christmas to you too.

3 comments:

maro said...

The bitterness of life.. Blir nog bra det! I fil witt jo! Men än så länge är du långt från min tandräkning så det kan du muntra upp dej med! ;o)

Carolina said...

Jag tror att någon behöver julglädje!Ro hit med önskelistan om Tomten din ska kunna utföra sitt uppdrag! Jag skiter på tandläkaren....ett tag till. Och det kan uppenbarligen komma surt efter! Jag tror att det inns frel med Mattias som ahr betalat mer....du har väl aldrig haft hål förut?

Anonymous said...

Hittade tillexempel denna tandläkare
Praktikertjänst Tandvård, Gille, Susanne - Stockholm · Mer information
Tel. 08-683 12 31
Farstagången 24

Jag går till en tandläkare som tillhör praktikertjänst. De har en hemsida där man kan läsa om praktikertjänst. Det är billigare än folktandvården om än inte BILLIGT! Men. Hoppas det rockade igår.
Kram A.J