Total Pageviews

Sunday, September 14, 2008

en rak höger


där sprack min plan. hade tänkt skriva varje dag denna vecka, men missade igår.
busy day it was, yes.


vakna, käka pastan från igår, sen blev det lite häng med kombo tills det var dags att slänga in sig i duschen (detta otroligt jobbiga projekt, kan man inte äta nåt piller istället?).
sen var det piff och paket-inslagning, hopp in i taxieländet and GO.


tror du att det var sam-åkning?
självklart, men tur nog fick jag hoppa av först.
där stod S.S vänta utanför så att vi kunde gå upp och gratta A.J tillsammans.
S.S, den pyssel-nörd som hon är hade promenerat in till stan, köpt det trevånings-kakfatet vi hade kommit överens om, köpt rosa silkespapper (som hon klippte till fina dukar till vardera fat), cellofan att slå in med och rosa band att knyta om. Som om det inte var nog, bakade kvinnan tre olika slags kakor/bullar (varav muffinsen var i form av rosor) att lägga på och pyntat dem med färgglatt strössel och silverkulor. hela kakfatet såg ut som en dröm och var helt fantastisk.


jag tittade ner i min kasse, där låg min halvtaskigt inslagna gåva, istället för ett kort så hade jag införskaffat (självklart med personlig åtanke på Eyjey) en tändsticksask med Ernst Kirchstieger avbildad på framsidan och med ett ljuvligt citat ur alla hans flummiga uttalanden, på baksidan. I asken hade jag petat in en lapp med knappt läsbar handstil, där det framgår vad hon betyder för mig. hoppas verkligen att hon kan uttyda vad som står.


paketets innehåll kan jag avslöja såhär i efterhand, var en bok av David Batra, där han samlat in alla möjliga slags "arga lappar" som olika människor har satt upp i diverse tvättstugor och hissar och trappuppgångar osv. det är en underbart rolig bok, rekommenderar den starkt. fick btw sms av födelsedagsbarnet i förmiddags där hon bekräftade min träffsäkerhet vad gäller hennes humor. så då kände de inte lika jobbigt att inte jag med hade gjort en kreativ uppenbarelse i cellofan och kakdeg.


kudos to S.S, hon är grym på det hon gör.
och jag är den jag är.


så det blev ett par glas skumpa och en del tårta, ostbågar och djungelvrål.
sen bar det iväg i taxi till "Fjolljollen".
middag intogs (kött off course) och sen var det dans och sentimentalsnack.
jag fick även äran att skälla ut handikapp-toakön ett par ggr, bli nitad av födelsedagsbarnet i egen hög person och kammade hem en o annan skön komplimang från båtens märkligaste besökare.


den där högern var ju inte meningen.
kan ju lätt bli så att man får cigaretter, armbågar och diverse spetsiga väskbottnar i ögonen då jag befinner mig inom samma dangerous zone där dessa föremål brukar florera...


det blev ingen blåtira Eyjey, det är lugnt, det gör inte ens ont.


tackar för en sjuk kväll, både sjukt rolig och sjuk på andra sätt...
haha, vi var 4 Sofior i sällskapet, men lyckades ändå undkomma förvirring som så lätt kan bli i såna situationer. det var inte illa pinkat.
jag, S.S och Eyjeys barndomsvän Sofia var de sista kvar att lämna båten av vår lilla grupp, vilket är lite ironiskt med tanke på att samma trio var fast beslutna att åka hem om inte direkt efter middagen så i.a.f runt 2-tiden (om jag minns rätt) då Eyejeys make tyckte det var dags att plocka med frugan hem.


idag har Joho min goa vän som jag träffar alldeles för sällan, varit här på brunch och gett mig lite Mac-tips och låtit mig klämma lite på hennes kameror som jag funderar på om jag också ska köpa. jag är ju inte alls lika avancerad som Joho och Cama, men jag vill ändå ha schyssta och snabba grejer.
får nog fundera lite till.


tvättmaskinen mullrar hemtrevligt inne i badrummet,
kombon sitter bredvid mig i soffan och uppdaterar sin blogg.
kanske dags och vara lite sociala?




//Fatty - 2 more years to go, S.S you're next!

2 comments:

A memory can be forgotten A feeling lasts forever said...

hahaha, fy fan va jag garvade darling, som du hörde eftersom jag sitter här bredvid. hihi. du är så rolig utan att veta om det ibland, så som jag också tydligen är enligt andra. min är nog inte lika rolig. det känns som jag mest bitchar igen. well, det får jag ta och sluta med. bara jag som nojjar som vanligt.
mullrar hemtrevligt? njae..mullrar tycker jag mest att den gör, men hemtrevligt vet jag inte om jag håller med om. mer kommentarer till mig! hihi. ego me...

Love u! Pöss pöss!/a memory...

Anonymous said...

Man måste nita när tillfälle ges:) Och du, tyda lappen? Du snackar med kvinnan som läst poliskonstaplar HANDSKRIVNA rapporter från 1800-talet, din lapp var enkel, både att läsa och att förstå. Ja boken är ju så galet rolig, och perfekt att ta fram när man behöver skratta. det enda negativa med presenterna var att kakaorna inte blev uppätna, de blev kvar, jag har mens, bad bad combination. Sluuuuurp. Tack igen för en mkt trevlig kväll. Jag fattar fortfarande inte att Robert tyckte att jag borde gå hem, jag kom ju SÅ bra övernes med bartendern. Hihi.
Pöss
/Le tant