Total Pageviews

Tuesday, September 9, 2008

rökpaus...

jo, jag måste också få ha min, trots att jag inte röker (aldrig nånsin ens smakat).
orättvist hur folk som riskerar sin egen hälsa och andras får privilegiet att springa ner titt som tätt till rökrummet och ta sig några gråa, dödliga bloss.

nåväl, alla ska vi ju den vägen vandra, vissa verkar ha mer bråttom bara.

jo, vad glad jag blev över kommentarerna som hägrade i min blog när jag loggade in. 3 st känns i nuläget som många fler, om man ska mäta det i glädje. så fortsätt skriv och tyck och tänk, för det ger mig lust att fortsätta.

Lotta, trevligt att du även om det sker hyfsat anonymt, följer mitt lilla liv i storstaden. synd att jag inte kan göra detsamma, på samma sätt liksom. visst skulle man kunna jobba på det där med att lyfta luren once in a while.

Lina, nja magrar ur och magrar ur. lägger väl inte på fläsket kanske, men än så länge håller jag vikten i schakt. frukost och lunch får jag ju i mig...sen vete sjutton. sen är det som om kroppen säger, "-mat? vad är det?" känner liksom ingen hunger. inte ens sugen. jag och Alex börjar fundera på om våra magar bytt plats för hon går och äter hela tiden och tycks aldrig bli mätt. also called "sofia-syndrome".

Pappa-Peo, jag insisterar på att du ska skriva lite mer för jag tycker det är kul när du gör det. du är roligare och bättre på att skriva än vad du nånsin kommer inse.

Mattias...var är du i allt detta? och broder Patrask?

Cama, jag blev inspirerad, jag vill köpa kamera. kan du ge mig namnet på den kameran vi snackade om? och objektiv som passar till plus den där blixten...vad tror du, ska jag köpa via er eller här i sthlm? vad blir billigast? vet ju i o f sig inte om du läser här men...hope so.

jag köpte ju en scanner/skrivare samtidigt som min Macbook, den står fortfarande oöppnad i sin box, mest för att jag inte vet var jag ska ställa den just nu när jag inte har nåt kontor längre (Alex fel, dumma Alex) men sen har jag bara inte orkat ta tag i det. min tanke var att jag skulle digitalisera mina fina foton jag tagit over the years som den old fashion analoga girl - jag trots allt är.

vill ju fylla den här bloggen med liv i form av fantastiska och roliga bilder ur mitt händelserika och avundsväckande leverne. men detta har inte varit möjligt förrän scannern kom in i mitt liv igen och det kommer inte finnas några gränser när jag väl skaffar mig en digitalkamera...

det skulle ju inte bli så långt. suck
men det är roligt att vara tillbaka.


// Fatty - says hello to digital


4 comments:

Anonymous said...

Tjena bruden! Det är alltid kul att träffa dig. Jag har snackat med Joloow om att vi borde hänga alla 3 snaart. Ja vi snackade ju canon och modellen jag nämnde var canon 450d som är en bra instegsmodell, digital SLR. Finns att köpa i paket där det följer med ett objektiv, det objektivet är sådär. Är du beredd att betala lite mer så skulle jag rekommendera dig att införskaffa bara 450d-huset och köpa tamron 17-50mm F2.8. Vilket är ett grymt bra objektiv. Finns oxå ett tamron 24-70mm F2.8 som är lika bra om du heller vill ha lite mer tele än vidvinkel. Blixt att rekommendera är CAnon 430 om du vill ha en bättre en den lilla inbyggda varianten Tror sthlm kan ha bättre pris än oss. Större stad större konkurens. Det är verkligen värt att köpa ett av tamron objektiven. I promise!!!!

Anonymous said...

hey combo! well, vill också fixa där inne, så du kan ha ett kontor där...vi måste ta tag i det där snart! för övrigt hoppas jag att du tycker det är skoj att jag bor hos dig, trots att jag stal ditt lilla office :p puss och kram skumbanan!

FatCat said...

oh tack cam, mkt info att svälja men matnyttgt. ska snart ta tag i mitt fotande igen :) och alex, som jag skrev i tidigare inlägg såvet du att det känns overkligt men roligt ar ha dig som kombo. det känns som om man är på kollo. du får gärna stanna ett braaaaa tag.

Anonymous said...

okej, kvinna! så som det ser ut nu på bostadsmarknaden (god vad vuxen jag lät...:p) så blir jag nog din kombo ett väldigt långt tag till. har inget emot det, gillar att bo med min favoritkvinna! u, me and sopranos forever, eve eve eve...och så peanut förstås och våran tredje kvinna, annika!:D:D haha, blev en väldans massa här. haha,väldans? när säger jag så?? måste vara övertrött på jobbet. btw, vi ska ses på tors iaf, meninget bak, bara sova. vill hem och kramas med dig nu kombo! puss puss