Total Pageviews

Wednesday, September 10, 2008

morrn morrn alla gröngölingar

om en kvart ska jag ringa runt till alla hotell o kolla hur de ligger till med beläggningen.
inte lika roligt såhär efter sommaren då det är nya folk som svarar i andra änden. jag hade ju en väl inarbetad skara som visste varför jag ringde och som kände igen mig varje morgon. nu är det massa gröngölingar som förmodligen anser att jag stör.

vaknade hyfsat pigg ändå, även om det blev senare än vanligt igår.
Sopranos var väl boven, är inne på säsong 5 nu och det bådar inte gott för familjen.
jobbiga tider och jag börjar tycka den är sämre. hoppas på en uppsving snart.

återkommer när jag får ytterligare lite spare time...

4 comments:

Mr 51 said...

Hej du högpresterande bloggare till syster!! Jag ska berätta för dig varför jag inte orkat skriva något, har till och med inte orkat läsa några bloggar, så nu hade du 4 inlägg som jag inte läst!!! Det är pga det jag skrev om i mitt senaste inlägg...jag har 3 jobb. Men det är ju bara det att jag jobbar under 20 av dygnets 24 timmar. Det är bara tiden mellan 2 och 6 på morgonen som jag aldrig jobbar... Och denna veckan har jag redan jobbat 3 pass på 2 dagar...ska snart iväg och jobba igen. 13-21.30. Hela mina dagar blir förstörda pga dom konstiga tiderna man jobbar. dessutom skulle vi ha vart i Mellbystrand i helgen, men våran bil gick sönder på vägen ner... Är lite sliten...och med idag har jag 4 arbetspass kvar denna vecka... Jag jobbar 46 timmar denna veckan!!! =) Härligt härligt... Men snart ska jag börja igen....I think...

FatCat said...

varför jobbar du på tre jobb? du kanske förklarade detta förut men det är ju galet. dessutom så är det väl ganska nyss du har börjat leva på detta sjuka sätt. du har ju inte haft 3 jobb hela tiden heller...men sure. jag förstår...3 jobb o en unge på det...jag blir matt bara jag tänker på det. kram med extra energi översändes till lillebror.

Mr 51 said...

Anledningen till att jag har 3 jobb är för att jag var tvungen att fylla upp 10 veckor med jobb eftersom jag inte ska plugga i år, ochmåste därför få in lite cash. Jag hade bara jobb en dag i veckan och sökte därför en massa jobb, fick dessa två och tog båda. Måste jobba ihop en massa pengar i fall vi måste betala dubbelhyra i november...i så fall kommer vi lägga 9 400 i bara hyror...och det är inte så himla kul.... Kram

FatCat said...

I hear you bro...