Total Pageviews

Thursday, September 4, 2008

flytt-epedemi

så är det, alla drar.
i a f tillräckligt många för att det ska upplevas som just "alla".
betyder detta att jag också måste börja kika på hus på annan ort eller lägenheter inne i stan?
vem blir kvar? vem ska jag leka med?
fast det har ju även flyttats IN personer.

Alex blev ju min kombo i somras och det har varit som att vara på kollo ända sen dess. särskilt när Annika kinesar över på soffan mellan arbetspassen. då blir det till och med så att jag får säga till mig själv på skarpen att gå och lägga mig i kristlig tid. 4 h sömn är bara kul första eller andra natten.

det händer väl en del grejer även runt lilla mig.
träffat intressanta personer och sagt adjö till en del.
har funderat en hel del på vänskap och familj relationer på sistone.
rört om i grytan och kanske uppenbarat sig en och annan känsla och tanke som man överraskats av.

gå bakåt i tiden
försöka förstå varför det är som det är.

inte för att grubbla och gräva för mkt, mest för förståelse över sin egen utveckling och person.

inte så mkt kommentarer om jobbet. det går upp och ner så ofta så att det är ingen idé att göra en utläggning i detta läge.

om 2 månader ligger jag ändå på en solstol och steker i hettan.
det var verkligen på tiden...



// Fatty - beyond her limits

2 comments:

Carolina said...

Welcome back sister!
Jag har saknat dina inlägg!
Kram

FatCat said...

Tackar, det känns gott att höra. Hoppas på lite mer av mig här framöver.