Total Pageviews

Tuesday, September 23, 2008

élp, I need élp

skulle behöva lite handtag nu,
lite krafttag.
nån som kunde hjälpa mig med min extra-rulle som ska tillbaka till HMC (HjälpMedelCentralen).
lite svårt att ta med sig en rulle i hissen när man själv precis får plats i den.
skulle behöva få hjälp att rensa Alex rum, bli av med lite möbler som skulle åkt ut för längesen.
skulle några päron eller syskon kanske kunna assistera?
tänkt ringa hem ett par ggr men det har liksom bara inte blivit av.

jag stressar upp mig för lätt.
det är inte bra.
blir frustrerad.
aggressiv och irriterad.
det är härligt att vara med mig då.
ibland blir jag lite väl trött på mig själv.

kan jag bara inte låta saker vara?
låta bli?
let go?

oh nooooooo.

jag ska konfrontera,
älta och analysera.
till en viss punkt är det ju bra och sunt.

sure man blir äldre och visare, förhoppningsvis coolare (?)
...med det menat att man kan faktiskt give a rats ass angående andras åsikter och hur saker ska vara,
på ett bra sätt.
mer avslappnad och så.
fast ibland känns det som nojjigheten växer ju mer man lär sig om livet och hur galet allt faktiskt är ibland.

hm...nu har jag glömt vad jag snackade om från början.
det är ju bra när man kan snacka bort sig själv.
grattis.

jo, mamma o pappa. ni kanske vill komma upp till storstan o passa på att träffa Patrik och Matilda som är på besök?
eller har ni fullt upp i helgen?
jag skulle kunna be Alex rensa upp lite så skulle ni kanske kunna hjälpa mig få ut allt skräp därinne?
kanske bäst och ringas ändå.
Alex åker nämligen bort till Ludvika under helgen så det kanske är smidigt. well...
som vanligt med den här familjen har man ju bra framförhållning.
runs in the family...

ok, helgen i korthet,
det var ett stort gäng som drog iväg på ölmässan i Nacka Factory i år igen och det var riktigt kul.
jag ville dock mest äta, haha.
hittade praliner, ölkorv och rotfruktschips bl. a
sen kände vi oss lite spontana och galna och tog en limo in till stan.
jag sms:ade Annika som vi skulle plocka upp på väg till cluben;

"vi hämtar dig med limo. en vit. en babe ska hämtas med klass"

-ni är störda, blev hennes svar.

sen blev det dans all night long på ambassadeur.
kan tilläggas att jag lyckades med bedriften att få platt däck där på dansgolvet tack vare nån ärthjärna som krossade en flaska. många varma hälsningar riktas till denna person, -whoever you are. du borde personligen få komma och byta mitt däck...inte förrän på tor fick jag tid att få det lagat! (borde det inte finnas en slags akuthjälp? känns som frågan allt oftare ploppar upp)

"haltade" oss vidare i a f till burger king medis, sen taxi hem som Annika pröjsade, hennes fot var inte glad så hon vägrade gå en meter till.

söndag lyftes inte många fingrar vill jag lova.

måndag försov jag mig ca 10 min men de hann jag ikapp så det blev inga konsekvenser jobbwise.
jag, min nöt hade glömt ställa klockradion, den vilar på helgerna. det enda som hände var att min puls möjligtvis höjdes några snäpp en kortare stund. så spännande livet kan vara.
efter jobbet drog jag hem och avslutade säsong 5 på Sopranos och lite smått på säsong 6, börjar bli biten igen. nu är det dramatiskt, men ändå ganska så tragiskt. man skulle kanske börjat räkna begravningarna från början?

nästa serie tror jag får vara lite gladare...

Arrivedercci!


//Fatty - wants to move things around

8 comments:

Eisiv said...

Hallå, hallå!
Visst vore det trevligt att ta en tur till Stockholm. faktiskt länge sen sist. Men tyvärr jobbar jag den här helgen så det skulle möjligen vara nästa då, men jag vet inte om det funkar. Har en hel del att fixa här hemma också. Är ju nästan aldrig lediga samtidigt. Får väl höra med fadern. Nu var vi ju ner till Habo i lördags och grattade Benjamin. Fick också tillfälle att träffa Patrik m familj, då pappa skulle hjälpa honom att fixa bilen. Men vi får väl se vad vi kan göra.

FatCat said...

ok...:(

Eisiv said...

Pratade med fadern innan jag la mig i nattas. Verkar inte omöjligt att vi kan komma nästa lördag. Men hur är det har HMC öppet på lördagar? Jag har ju ledigt någon vardag då och då, men om fadern undantagsvis skulle vara ledig någon vardag är det troligtvis inte på någon av mina lediga dagar. Denna vecka är jag ledig måndag och torsdag. Båda dessa dagar slutar han extra sent :(

FatCat said...

nope, själklart kan man ju inte besöka HMC på helgen. som om alla problem bara blåses bort bara för det är helg eller alla som behöver hjälp kan pausa sina liv för ett tag. för deras tid är ju inte viktig....suck...ok. men det jag behöver mest hjälp med är att få bort möblerna. det andra kan jag nog ordna på nåt sätt. tack för snacket igår förresten. kanske lättare så? med tanke på att du inte är nån pratkvarn som pappa. Haha

FatCat said...

no offense dear father :)

Anonymous said...

Men darling jag kanske kan hjälpa dig någon dag att åka till HMC, Antingen efter jobbet eller när jag är ledig... det är ju bara att jag blir kvar i sthlm en dag och hjälper dig... ???
Låter bra??

Peo said...

Thank you darling daugther,
no hard feelings.

Anonymous said...

Är det du som kommenterar anonymt tro?